موضوعات داغ

دبير كميسيون اقتصادي مجلس: اقدام سایپا برای رفتن به سمت تولید ملی و خودکفایی مثبت و خوب است

عکس مطلب اول

دبیر كميسيون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سود افزایش قیمت خودروها در جیب دلالان می رود و به نفع خودروسازان نیست، گفت: اقدام سایپا برای رفتن به سمت تولید ملی و خودکفایی مثبت و خوب است.

سید غنی نظری نماينده خلخال و کوثر در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تغيير رويكرد در مديريت شركت سايپا و همچنين جايگزيني توليدات داخلي به جای خودروهاي مونتاژي، بعد از بدعهدي شركت هاي بين المللي و رفتن شركاي خارجي از ایران گفت: اقدام سایپا برای رفتن به سمت تولید ملی و خودکفایی مثبت و خوب است. مدیران خودروساز زودتر باید به این سمت می رفتند تا نتیجه بیشتری حاصل می شد.

وی تاکید کرد: باید با کمک شرکت های دانش بنیان و نخبگان به سمت تولید خودروی داخلی و خودکفایی حرکت کنیم و امیدواریم مدیران سایپا از این ظرفیت استفاده کنند.

دبیر كميسيون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش قیمت بی رویه خودرو در روزهای گذشته تاکید کرد: سود این افزایش قیمت نه به جیب خورو ساز بلکه به جیب دلالان می رود چرا که قیمتی که خودروسازان از جمله سایپا در خصوص خودرو اعلام می کند، با بیرون تفاوت چندانی ندارد.

نظری افزود: ای کاش سود افزایش قیمت ها به جیب سایپا به عنوان شرکت تولید کننده می رفت اما متاسفانه به جیب دلالان می رود.

وی با اشاره به وظیفه دولت برای کنترل بازار گفت: انتظار است تا سازمان تعزیرات و وزارت صمت در این زمینه با جدیت بیشتری در این زمینه ورود کنند.

دبیر كميسيون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رشد نقدینگی و انحراف نقدینگی از بازارهای بورس و مولد، به سمت بازار سکه، طلا و خودرو و دلال بازی در این زمینه به اقتصاد کشور ضربه می زند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/8/25
ببینم آقای دبیـــــــــــــــــــــــــــر، شما خودت سوار این فرغونهای وطنی میشی که اظهار فضل می فرمایید؟
1399/8/25
شمارو که با یه دنا پلاس زیپ دهناتونو بستن تف به خودرو ساز شیاد وفاسد