موضوعات داغ

تولید رنو L90 ایرانی در رسانه‌های خارجی خبرساز شد؛ حواشی قبل از تولید!

عکس نویسنده
محسن آل طه
نویسنده
عکس مطلب اول

همه گذشته بود که سایپا طرح‌های اولیه رنو L90 ایرانی را منتشر کرد و اعلام کرد که قصد دارد تا 85 درصد این خودرو را داخلی‌سازی کند و پشت به خروج رنو بابت تحریم‌های یک طرفه آمریکا علیه ایران، قصد دارد این خودرو را با لوگویی بجز رنو به بازار عرضه کند.

جدای از اینکه اصلاً این موضوع چقدر به واقعیت نزدیک خواهد شد و دقیقاً چه زمانی این خودرو به بازار عرضه می‌شود (یا اصلاً خواهد شد یا خیر؟) اما این خبر در رسانه‌های خارجی نیز انعکاس داشته و سایت Carscoops که در آمریکا واقع است، با انتشار عکس رنو تندر ایرانی اعلام کرده که ایران قصد دارد این خودرو را بدون لوگو رنو راهی بازار کند.

البته در متن اصلی این خبر هیچ قصد و یا قضاوتی در مورد درست و یا غلط، و حتی قانونی و یا غیرقانونی بودن این تصمیم چیزی گفته نشده و تنها روایتی از صحبت‌های جواد سلیمانی، مدیرعامل کنونی سایپا، از روند داخلی‌سازی این خودرو گفته شده است.

حال باید منتظر عکس‌العمل رنو به این تصمیم رنو باشیم. زیرا اگرچه رنو با وجود قراردادهای مختلف با سایپا و ایران خودرو به دلیل تحریم‌های آمریکا، به یکباره از بازار ایران خارج شد و مشکلاتی را برای بازار ایران فراهم کرد، اما این امکان نیز وجود دارد که تولید رنو L90 یا همان داچیا لوگان با برندی غیر از رنو و داچیا و همچنین داخلی‌سازی آن توسط سایپا، مغایرت‌هایی قانونی از نظر رنو داشته باشد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/8/25
1F600
1399/8/25
دیگه چه قانونی وقتی اونها به قانون احترام نگذاشتن و رفتن ما هم حق داریم هر کار می خواهیم بکنیم مگرنه فکر نکنم سایپا شاهین رو داره احتیاجی داشته باشه به این ماشین چون تو یه رده هستن، ولی داخلی سازی سیتروئن C3 و پژو2008 که در حال انجام هست منطقی هست