موضوعات داغ

ناراحتی مکس ورشتپن از نتیجه تعیین خط فرمول یک ترکیه

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

روز گذشته و در جریان یک تعیین خط به شدت بارانی در پیست استانبول پارک ترکیه، با یکی دیگر از عجایب فرمول یک روبرو شدیم. در حالیکه در تمام طول فصل این خودروهای مرسدس بودند که در جایگاه اول خط استارت قرار داشتند اما اینبار و در ترکیه خط استارت به راننده جوان تیم ریسینگ پوینت، لنس استرول تعلق دارد.

پس از یک تعیین خط جنجالی داوران تصمیم به بررسی قانونی بودن یا نبودن دور لنس گرفتند که در نتیجه زمان ثبت شده استرول جوان قانونی تشخیص داده شد و توانست جایگاه خود را تثبیت کند. از سوی دیگر مکس ورشتپن که امید بسیاری به کسب اولین پول پوزیش فصل داشت با ناراحتی زیادی شرایط را قبول کرده است و گفته است:

"واقعیت همین چیزی است که می بینید، من باید خودم تلاش بیشتری به خرج می دادم."

مکس بر خلاف عملکرد عالی که در تمرینات داشت نتوانست جایگاه نخست خط استارت را کسب کند و امروز از رده دم استارت خواهد زد. راننده ریسینگ پوینت موفق شد در دور نهایی خودش زمان خیره کننده ۱:۴۷.۷۶۵ را بر روی لاستیک های نیمه بارانی ثبت کند. دقیقا ۰.۲۹۰ سریعتر از مکس ورشتپن.

اندکی پس از پایان تعیین خط داوران اعلام کردند که در حال بررسی دور نهایی استرول هستن تا اطمینان حاصل کنند که آیا در زمان برافراشته شدن پرچم زر به اندازه کافی سرعت خود را کاهش داده است یا خیر.

داوران در نهایت زمان استرول را قانونی دانسته و جایگاه او ر خط استارت را ثتبیت کردند. مکس در واکنش به این تصمیم داوران گفت:

باید واقعیت را پذیرفت، خودم باید تلاش بیشتری به خرج می دادم.

مکس ورشتپن
مکس پس از پایان تعیین خط بسیار ناراحت بود و چند دقیقه ای را با ناراحتی در پارکینگ سپری کرد. وی در ادامه افزود:

من فکر میکنم برای اولین بار طول این فصل است که به این شدت ناراحت هستم. بنابراین شرایط کاملا مشخص است.

همه چیز زمانیکه بر روی لاستیک های بارانی بودیم عالی بود اما وقتی تصمیم گرفتیم به لاستیک نیمه بارانی برویم شرایط به خوبی قبل نبود، حتی نسبت به سایر تیم ها زمان از دست می دادیم. بنابراین در بخش پایانی تعیین خط خیلی مطمئن نبودیم که استفاده از این لاستیک ها مناسب باشد و در نهایت نیز همین شد، چسبندگی لازم را نداشتم و نتیجه این ریسک به دوم شدن من ختم شد.

از مکس پرسیدیم که آیا امید دارد تا در استارت مسابقه جایگاه نخست را از استرول بگیرد یا نه؟ خصوصا با توجه به این نکته که خودروهای مرسدس در جایگاه ۶ام و ۹ام قرار دارند، وی گفت:

جایگاه دوم خط استارت پیست ترکیه مکان اصلا خوبی برای سریعتر رسیدن به پیچ اول نیست، لوئیس والتری از رده های پایین تری شروع می کنند اما من داخل قرار گرفته ام که چیز خوبی نیست به هر حال تا استارت مسابقه باید صبر کنیم تا همه چیز مشخص شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد