موضوعات داغ

پیروزی همیلتون در استانبول پارک ترکیه و هفتمین قهرمانی او در فرمول یک

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

مرحله چهاردهم مسابقات فرمول یک پس از سالها دوری، در پیست جذاب استانبول پارک ترکیه برگزار شد. مسابقه ای هیجان انگیز که به خاطر بارانی بودن سطح پیست با یک استارت بسیار آرام شروع شد اما با یک نتیجه جالب تر از آن به پایان رسید.

در شروع مسابقه راننده های ریسینگ پوینت استارت بسیار بهتری نسبت به مکس ورشتپن داشتن و استارت ضعیف مکس باعث شد تا در همان دور ابتدایی رده از دست بدهد. از آن طرف سباستین فتل با یک استارت عالی خود را به رده سوم رساند و همیلتون نیز استارت خوبی را تجربه کرده بود اما بخت با بوتاس یار نبود و در حالیکه استارت خوبی را زده بود به علت اسپین شدن استبان اکون درست در جلو او والتری نیز اسپین شد و به انتهای صف رانندگان سقوط کرد.

در ادامه با خشک تر شدن پیست خودروها به تعویض لاستیک بارانی با نیمه بارنی اقدام کردند و در همین تعویض لاستیک ها مکس توانست فتل را در زمان تعویض لاستیک جا بگذار یا به اصطلاح آندرکات کند. اما در ادامه در زمانیکه مکس در تعقیب سرجیو پرز بود دچار اسپین شد.

مکس و کیمی رایکونن
سرما هوا و مرطوب بودن سطح پیست دو عاملی بود که باعث می شد لاستیک ها به دمای مناسب نرسند و دائم شاهد درگیری راننده ها با خودروها باشیم. در آن شرایط همه چیز برای کسب اولین یک و دو ریسینگ پوینت آماده بود اما خشک شدن تدریجی پیست و حضور خودرو مرسدس به رانندگی لوئیس همیلتون متغیری است که توانایی عجیبی برای کسب پیروزی در مسابقه را دارد.

در دور ۳۲ و زمانیکه لنس برای تعویض لاستیک به پیت استاپ رفته بود، لوئیس موفق شد تا از سرجیو پرز عبور کند و لیدری مسابقه را برای اولین بار در جریان این مسابقه به دست بگیرد.

تعویض لاستیک استرول باعث شد تا پشت سر فتل به پیست بازگردد و در هنگامیکه برای سبقت از فتل اقدام کرد به علت از دست دادن ایپکس پیچ فتل توانست سبقت را پس بگیر لکلرک نیز یک دور بعد از فتل عبور کرد و خود را به رده چهارم برساند.

در ادامه لنس استرول دیگر نتوانست برای کسب سکو اقدام کند و تا رده ۹ام سقوط کرد.

اما چارلز با یک رانندگی حساب شده و منظم توانست خود را به رده۳ام برساند اما در دور آخر و درست در پیچ آخر فتل انتقام سختی از چارلز گرفت و خود را به رده سوم رساند تا برای اولین بار در طول فصل ۲۰۲۰ به روی سکو برود.

لوئیس همیلتون
در پایان لوئیس ثابت کرد که از هر رده ای هم استارت بزند باز کسی توانایی رقابت با او و خودرو مرسدس مشکی رنگش را نخواهد داشت و توانست هفتمین قهرمانی جهان خود را کسب کند تا به رکورد شوماخر بزرگ برسد.

لوئیس نفر اول، سرجیو پرز نفر دوم و سباستین فتل نفر سوم.

به زودی با اخبار کامل این مسابقه در خدمت شما خواهیم بود.

نتایج کامل مسابقه فرمول یک ترکیه 2020

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد