موضوعات داغ

شکست سخت لکلرک در دور پایانی مسابقه فرمول یک ترکیه

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

در حالیکه چارلز در رده سوم قرار داشت درست در دور پایانی و در چند پیچ پایانی به امید کسب رده دوم اقدام به سبقت از سرجیو پرز کرد، سبقتی که برای آن بهای سنگینی پرداخت و باعث شد به رده چهارم سقوط کند.

یک سبقت عجولانه و دو راننده شش دانگ در پشت سر، اینها مواردی هستند که در فرمول یک بهای سنگینی خواهند داشت و اینبار نوبت چارلز بود تا در پیست به شدت لغزنده ترکیه مرتکب اشتباه شود تا هم تیمی او، سباستین فتل بتواند اولین سکو خود در فرمول یک۲۰۲۰ را کسب کند.

پس از این اتفاق بود که چارلز دست به انتقاد شدید از خودش زد و در یک رادیوی تیمی طولانی پس از مسابقه به سبک خودش خویش انتقادی طولانی را انجام داد.

لکلرک از معدود رانندگانی بود که در پیست لغزنده استانبول عملکرد مناسبی داشت و اولین نفری بود که شهامت استفاده از لاستیک نیمه بارانی را پیدا کرد آنهم تنها در ۷دور پس از شروع مسابقه.

سپس در دور ۳۱ برای تعویض مجدد لاستیک ها به پیت آمد و اینبار با لاستیک های جدید نیمه بارانی از رده ۹ام شروع خیره کننده ای داشت و توانست خود را در موقعیت کسب سکو قرار دهد. اما درست در زمانیکه به نظر می رسید رده سوم لکلرک تثبیت شده است یک اشتباه در سبقت گیری و قفل کردن لاستیک ها کافی بود تا سباستین فتل اولین سکو فصل ۲۰۲۰ خود را کسب کند.

لکلرک در مصاحبه بعد از مسابقه گفت:

در آخرین پیچ همه چیز را خراب کردم. منظورم من سه پیچ پشت سر هم آخر مسابقه است. در طول مسابقه بسیار رانندگی حساب شده ای داشتم و تمام تلاش خود را برای کسب سکو کردم اما چیزیکه مهم است نتیجه نهایی است پس بهتر است دهان خودم را ببندم. بسیار از نتیجه عصبانی و شرمسار هستم.

البته زمانیکه به روند مسابقه خودم نگاه میکنم خوشحال هستم چرا که پس از ده دور چیزی بین ۲۵ تا ۳۰ ثانیه با نفرات برتر فاصله داشتم و اما توانستم در پایان خود را به جمع آنها برسانم که با یک اشتباه تمام تلاش های خودم را به باد دادم.

مطمئناً اقدام من برای سبقت از سرجیو به امید کسب رده دوم اشتباه بود و از دست دادن سکو احساس خیلی بدی است. اما از سوی دیگر کسب سکو فتل باعث دلگرمی است. فتل فصل خوبی را پشت سر نگذاشته و لیاقت کسب این موفقیت را داشت.

پیروزی لوئیس همیلتون در مسابقه ترکیه به معنی پایان رقابت قهرمانی رانندگان و کسب هفتمین قهرمانی او بود که باعث شد با رکورد تعداد قهرمانی مایکل شوماخر بزرگ برابری کند. چارلز در این باره گفت:

به لوئیس تبریک می گویم، قهرمانی لوئیس در این فصل حتمی بود اما کی و کجای آن معلوم نشده بود. او یک کار باور نکردنی را به سرانجام رسانده است و این نتیجه تلاش بی وقفه او تیم مرسدس است. تلاش برای کسب این چنین موفقیت هایی از قبل از شروع فصل آغاز می شود. اما باید قبول کنیم کمتر کسی انتظار چنین موفقیت مقتدرانه ای را داشت.

او شایسته تبریک است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد