موضوعات داغ

شخصی پلاک O 10 را ۱۷۰ هزار دلار خریداری کرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

فرهنگ خودرو روش‌های خاصی برای جلب توجه دارد؛ چه ترمیم یک خودرو کلاسیک باشد یا تماشای پیرمردی که به آرامی قطعات را سرهم‌بندی می‌کند، این نشان می‌دهد دنیای خودرو چقدر گسترده است. قصد قضاوت کسی را نداریم، اما به تازگی شخصی یک پلاک بسیار خاص را با یک قیمت بسیار باورنکردنی خریداری کرده است.

احتمالا برای شما این سوال پیش آمده که چرا این پلاک این‌قدر ارزشمند است. داستان از این قرار است که پدربزرگ فروشنده، دهمین فرد در صف اهدای پلاک در سال ۱۹۰۲ در بیرمنگام بوده است. این پلاک خاص برای صاحب اصلی یعنی چارلز تامپسون و نوادگانش ارزش معنوی زیادی داشته است.

تامپسون متولد سال ۱۸۷۴، یک شرکت عمده‌فروشی داشته که لوازم‌التحریر را به دیگر مناطق بیرمنگام می‌فروخته است. پس از فوت او در سال ۱۹۵۵، خودرو و پلاک به پسرش بری تامپسون سپرده شد که از داشتن این پلاک بسیار خوشحال بوده و در موقعیت‌های مختلف از آن استفاده کرده است.

بری تامپسون پدر فروشنده که در سال ۲۰۱۷ از دنیا رفت، از این پلاک روی چندین آستین A35، مینی، فورد کورتینا و جگوار استفاده کرده بود. پس از استفاده نشدن از این پلاک تا ۱۳ نوامبر ۲۰۲۰، حراجی سیلوراستون این پلاک سه رقمی را به قیمت ۱۷۰،۰۰۰ دلار فروخت.

در رسانه‌های اجتماعی، شاهد واکنش‌های متفاوتی نسبت به خرید این پلاک با این مبلغ باورنکردنی بود‌ه‌ایم، و خریدار هم درخواست کرده نامش فاش نشود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد