موضوعات داغ

خودروی صفر کیلومتری که سند آن در رهن کارخانه است را به هیچ وجه نخرید!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

از ابتدای سال جاری، شرایط فروش خودروسازان به شیوه جدید و محدودیت های مختلفی اجرا شد تا از این طریق بتوان جلوی دلالی در بازار خودروهای صفر کیلومتر گفته شود، با این وجود دلالانی هستند که ماشین های صفر کیلومتر که سند آنان در رهن کارخانه است را وارد بازار کرده و به مشتریان می فروشند که همین موضوع موجب بروز مشکلاتی برای مصرف کنندگان شده است.

در شرایط کنونی بازار خودروی کشور، خرید یک خودروی ایرانی از کارخانه به بخت و اقبال ها گره خورده و مصرف کنندگان واقعی باید چشم امیدشان به قرعه کشی خودروسازان باشد تا شاید اسم آنان انتخاب شده و بتوانند یک خودروی صفر کیلومتر خریداری کنند، با این حال در بین متقاضیان شرکت های خودروسازی، دلالانی هم وجود دارند که شناسایی آنان تقریبا غیرممکن بوده و پس از برنده شدن و دریافت خودروی جدید، آن را بدون سند وارد بازار می کنند.

در واقع شرکت های خودروسازی با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سند ماشین های صفر کیلومتر عرضه شده به مشتریان را به مدت 1 سال نزد خود نگه می دارند تا امکان خرید و فروش آن در بازار آزاد وجود نداشته باشد، با این حال دلالان خودروهای بدون سند را به مشتریان فروخته و وعده تحویل سند را پس از دریافت از شرکت های خودروسازی می دهند.

در پی فروش خودروهای صفر کیلومتر بدون سند در بازار و اطلاع شرکت و شکایت واحدهای حقوقی، گفته می شود که خودروهای این افراد توقیف شده و فروشندگان نیز به اتهام فروش مال غیر، تحت پیگرد قضایی قرار گرفته اند. خودروها نیز بنا به مفاد قانونی مندرج در قرارداد از برگزیدگان متخلف پس گرفته خواهد شد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/8/30
پس تکلیف اونی که ماشین صفر میخواد چیه؟ بازار آزادی ها که در رهن هستن و کارخونه هم که قرعه کشیه
1399/9/1
سلام به همگی
اگه این واقعیت داشته باشه پس باید 90 درصده ماشین هایی که فروختن رو پس بگیرن.
1399/9/1
واقیعت نداره من که فعال بازار خودرو هستم همچین موردی بر نخوردم - اینها به جهت ترس انداختن به دل خریدار فروشنده است