موضوعات داغ

استون مارتین نیازمند قهرمانی مثل سباستین فتل است

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

اوتمار استنفور امیدوار است تا وجود قهرمانی همانند فتل در تیم استون مارتین باعث شود تا این تیم روحیه یک قهرمان را داشته باشد و بتواند همانند راننده خود به مقام قهرمانی دست پیدا کند.

اعلام خبر پایان همکاری فتل و فراری قبل از شروع فصل باعث شد تا فتل با تیم استون مارتین وارد مذاکره شود و برای فصل ۲۰۲۱ و بعد از آن به این تیم بپیوندد.

در ماه سپتامبر مشخص شد که سرجیو پرز قرار نیست در زمان تغییر نام تیم ریسینگ پوینت به استون مارتین همراه این تیم باشد و صندلی خود را به سباستین واگذار خواهد کرد. چهار بار قهرمان جهان هم تیمی لنس استرول شد تا هم نقش عضو با تجربه تیم را بازی کند و هم سفیر برند استون مارتین باشد.

در هیاهوی آخرین فصل همکاری فتل با فراری، سباستین شرایط بسیار سختی را تجربه کرد اما در مسابقه فرمول یک ترکیه تجربه این قهرمان به کمک او آمد و با وجود استارت از رده ۱۲ ام توانست در تمام طول مسابقه خود را در میان ۵ نفر برتر قرار بدهد و با اولین اشتباه هم تیمی اش در چند پیچ آخر درس بزرگی به چارلز جوان بدهد و رده سومی را از او بگیرد. در پی این اتفاق سباستین بالاخره در طول فصل فرمول یک۲۰۲۰ به روی سکو رفت تا حداقل یک خاطره خوب از این فصل سیاه داشته باشد.

استنفور به عنوان مدیر اصلی تیم استون مارتین امیدوار است تا از تجربه ۱۳ ساله حضور این قهرمان ۳۳ساله در فرمول یک نهایت استفاده را ببرد و در نهایت بتواند همچون شریک اصلی خود یعنی تیم مرسدس به قهرمانی های متعددی دست پیدا کند. استنفور افزود:

سباستین به ما خواهد آموخت که هر تغییر جزئی چه تاثیر شگرفی در تیم و خودرو ایجاد می کند و روحیه یک قهرمان را به تیم خواهد آورد. امیدوارم او به ما بیاموزد که برای کسب چهار عنوان قهرمانی چه کارهایی باید انجام دهیم. البته که تا پایان قرارداد فتل با فراری هیچ عجله ای برای همکاری او در تیم استون مارتین وجود ندارد و ما برای داشتن فتل در تیم تا انتهای فصل صبر خواهیم کرد.

فصل ۲۰۲۰ در تاریخ ۱۳ دسامبر در ابوظبی با پایان خواهد رسید و ریسینگ پوینت توانسته تا اینجای کار با اختلاف ۲۴ امتیاز بالاتر از فراری قرار بگیرد اما همین امر باعث شده تا این دو تیم تا آخرین مسابقه در رقابت با یکدیگر قرار داشته باشند.

از سوی دیگر پایان دیرهنگام این فصل به معنی این است که تا شروع تعطیلات سال نو کمتر از دو هفته زمان وجود خواهد داشت. مدیر استون مارتین تایید کرده است که از ابتدای ژانویه سباستین به تیم جدیدش خواهد پیوست همچنین گفته است که از فراری هیچ درخواستی برای همکاری زودتر از آنرا نداشته اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد