موضوعات داغ

شکایت از هیوندای به دلیل فروش خودروها بدون امکانات ایمنی وعده داده شده

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

هیوندای با یک شکایت در کالیفرنیا روبرو شده است،‌ آن هم پس از اینکه مالک یکی از مدل‌های آیونیک این شرکت آن‌ها را به فروش خودروهایی متهم کرده که امکانات ایمنی وعده داده شده را ندارند.

طبق این شکایت - که در دادگاه منطقه‌ای آمریکا برای بخش مرکزی کالیفرنیا ثبت شده ‌است - در تبلیغات هیوندای آیونیک به دروغ ادعا شده این مدل دارای سیستم‌های کمک‌راننده نقاط کور و دستیار جلوگیری از برخورد از پشت است. با این حال، این خودروها، یا در این مورد خاص آیونیک لیمیتد فرد شاکی، فقط دارای سیستم‌های هشداردهنده است.

سیستم کمک‌راننده با اعمال ترمزهای اضطراری در صورت لزوم، باعث کاهش برخورد از پشت و جلوگیری از برخورد در نقاط کور می‌شود. سیستمهای هشداردهنده، فقط خطر در حال وقوع را به راننده هشدار می‌دهند، اما برای جلوگیری از وقوع آن اقدامی نمی‌کنند.

آیونیک

طبق گفته شاکی، در مشخصات آیونیک لیمیتد بیان شده که خودروی او باید دارای سیستم‌های کمک‌راننده و نه فقط سیستم‌های هشداردهنده باشد. با این حال هیوندای به او گفته چنین چیزی درست نیست، چون این خودروها فقط دارای سیستم‌های هشداردهنده هستند.

در سایت آمریکایی شرکت هیوندای آمده است که آيونیک هیبریدی SE،‌ SEL و لیمیتد فقط دارای سیستم‌های هشداردهنده نقاط کور و جلوگیری از برخورد از پشت هستند. هیچ آیونیکی، چه الکتریکی، هیبریدی، یا پلاگین هیبریدی، دارای سیستم‌های کمک‌راننده نیست.

به گفته مالک، او بارها در مورد این مساله با هیوندای تماس گرفته، اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیده و هیوندای هیچ راه‌حلی به او ارائه نداده است.

در این شکایت آمده است که شرکت هیوندای، مدل‌های آیونیک ۲۰۲۰ را با فریب‌کاری بازاریابی و تبلیغ کرده و به فروش رسانده است. و این مشتریان روشی برای بررسی اینکه این خودروها دارای این سیستم‌ها هستند یا سیستم‌های آن‌ها درست عمل می‌کند یا خیر ندارند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد