موضوعات داغ

مدیر عامل دایملر: مرسدس از فرمول یک خارج نخواهد شد

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

مدیر عامل دایملر ، اولا کالنیوس به سرعت به شایعات خاتمه حضور مرسدس در فرمول یک پس از کسب هفتمین قهرمانی پایان داد و این شایعات را بی پایه و اساس دانست.

مرسدس توانست در هفته های گذشته و طی مسابقه فرمول یک امیلیا رومانیا به هفتمین مقام قهرمانی پیاپی خود در این رقابت ها دست یابد و در هفته گذشته لوئیس همیلتون توانست با پیروزی در مسابقه ترکیه هفتمین قهرمانی خود، و ۶امین قهرمانی خود با مرسدس را جشن بگیرد.

از ابتدای سال بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که کسب هفتمین مقام قهرمانی تیمی مرسدس مقدمات خروج آنها از فرمول یک را استارت خواهد زد اما کالنیوس به شدت با این نظریه مخالف است:

ما از فرمول یک نخواهیم رفت. چون یک تیم قهرمانی های زیادی کسب کرده است دلیل نمیشود که با آن ورزش خداحافظی کند. ما درآمد خوبی از فرمول یک داریم، هم از کسب قهرمانی ها هم از تبلیغات و اسپانسر ها. از سوی دیگر فرمول یک به ما امکان تست پیشرفته ترین فناوری هیبرید را در کنار تست سوخت های جدید داده است.

تیم مرسدس در سال ۲۰۱۰ و با خرید تیم Brawn GP به رقابت های فرمول یک آمد و از آن زمان تا کنون در ۱۰۲ مسابقه به پیروزی رسیده اند، در بخش رانندگان هفت بار به مقام قهرمانی جهان دست پیدا کرده اند که در ۴تای آنها مقام دوم را نیز در اختیار داشته اند.(۶بار توسط لوئیس همیلتون و یک بار توسط نیکو روزبرگ به مقام قهرمانی دست پیدا کرده اند.) از سوی دیگر در این فصل توانستند تنها تیم تاریخ ۷۰ساله فرمول یک باشند که برای هفت بار متوالی به مقام قهرمانی سازندگان دست پیدا میکند.

مرسدس با این رکورد توانست از رکورد ۶قهرمانی پیاپی فراری عبور کند و نام خود را در تاریخ رقابت های فرمول یک جاودان سازد.

مرسدس برای پیوستن به قرارداد جدید کنکورد اقدام کرده است، قرار دادی که در ماه اوت به امضاء نهایی خواهد رسید که توافق نامه جدید است برای حد فاصل سالهای ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد