موضوعات داغ

وینس رفت حین تمرین با جت پوشیدنی در دبی کشته شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

نزدیک‌ترین چیز به پرواز واقعی برای انسان امروزی، جت پوشیدنی یا جت پک است. چند سال پیش، عده زیادی معتقد بودند این وسیله به ابزار مهمی در حمل‌ونقل شخصی تبدیل خواهد شد، اما به دلیل خطرات زیاد و سطح پایین کنترل روی پرواز، چنین اتفاقی نیفتاد. اما پرواز یکی از کارهای روزمره وینس رفت بود. این ورزشکار ۳۶ ساله که قهرمان پرواز آزاد دنیا بود، در یک سانحه حین تمرین پرواز درگذشت.

رفت که والدینش هم در چتربازی مهارت داشتند، همیشه عاشق پرواز بود، حتی قبل از اینکه پنج سال پیش به تیم جت‌من ملحق شود. او قهرمان جهانی پرواز آزاد و یک ورزشکار حرفه‌ای و باتجربه بود، و حین انجام کاری از دنیا رفت که بیش از همه آن را دوست داشت: پرواز.

اخبار فوت او توسط تیم جت‌من منتشر شد، که در یک پست فیسبوکی اعلام کردند این اتفاق طی یک تمرین پرواز در ۱۷ نوامبر رخ داده است. این پست همچنین خاطرنشان می‌کند که اعضای تیم جت‌من در تحقیقات مرتبط با مرگ وینس با مقامات محلی همکاری می‌کنند.

جت پوشیدنی تیم جت‌من با دیگر محصولات مشابه در بازار متفاوت است، و شخصی که آن را می‌پوشد از یک هواپیما یا هلی‌کوپتر به پایین می‌پرد. در این روش، احتمال وقوع مشکل در ارتفاع کم وجود دارد که می‌تواند منجر به آسیب شدید و یا حتی مرگ شود، چون زمان کافی برای استفاده از چترنجات وجود ندارد. پریدن از یک هواپیما همچنین زمان پرواز را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد، که طی سال‌ها به رفت اجازه می‌داد بدلکاری‌های خارق‌العاده‌ای انجام دهد.

در فوریه ۲۰۲۰، تیم جت‌من قابلیت‌های جدیدی را برای این جت پوشیدنی معرفی کرد، جایی که رفت از زمین بلند شد، در ارتفاع کم شناور ماند و تغییر جهت داد، و در ارتفاع بالا حرکات چرخشی را با سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت انجام داد. این اولین باری بود که یک نفر این کار را با جت پوشیدنی جت‌من انجام داده بود و نشانگر پیشرفت فوق‌العاده‌ای برای این شرکت بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد