موضوعات داغ

بی ‌ام ‌و برای استفاده از عبارت «باشه، بومر» در پاسخ به منتقدان iX عذرخواهی کرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

انتشار عبارات نامناسب در رسانه‌های اجتماعی مخصوصا در صنعت خودرو اتفاق جدیدی نیست. اما آخرین مورد از این اشتباهات این هفته توسط شرکت بی ‌ام ‌و صورت گرفت. پس از رونمایی از پرچمدار الکتریکی بی ‌ام ‌و iX، این شرکت آلمانی توسط طرفداران سرسخت برند به دلیل کنار گذاشتن سنت‌های قدیمی خودش مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

«باشه، بومر، دلیل شما برای تغییر نکردن چیه؟» اینها دقیقا کلماتی بودند که بی ‌ام‌ و در تاریخ ۱۶ نوامبر ۲۰۲۰ توئیت کرد. این پست در پاسخ به انتقادات طرفداران، به ویژه این انتقاد بود که یکی از طرفداران گفته بود: دوباره مثل گذشته بی ‌ام‌ و بسازید.

بی ‌ام ‌و به دلیل این واکنش بیشتر از قبل مورد انتقاد شدید قرار گرفت، چون این عبارت برای تمسخر افراد مسن استفاده می‌شود. برای کسانی که نمی‌دانند، عبارت «باشه، بومر» یک اصطلاح عامیانه است که اغلب برای توهین به افراد مسن‌تر به کار می‌رود که نمی‌توانند با فناوری‌های دوران امروزی کنار بیایند، در نتیجه شاید طرز تفکر آن‌ها مخالف توسعه و پیشرفت باشد.

اما بی ‌ام‌ و دور روز بعد به دلیل استفاده از این عبارت عذرخواهی کرد. در متن این عذرخواهی آمده است:

مهم نیست که شما چه سنی دارید، ما صدای شما را می‌شنویم. ما متاسف هستیم، قصد ما این نبود که به کسی توهین کنیم. ورود به دنیای جدید حمل‌ونقل کار دشواری است، اما امیدواریم که شما در این ماجراجویی به ما ملحق شوید.

این اولین باری نیست که بی ‌ام ‌و در رسانه‌های اجتماعی مرتکب اشتباه شده ‌است. در ماه مارس و در ابتدای همه‌گیری بیماری کرونا، این شرکت از پیام‌هایی با تم ویروس کرونا برای تبلیغ i8 در توئیتر استفاده کرد. این شرکت پس از واکنش‌های منفی، این توئیت را حذف کرد و یک پست عذرخواهی منتشر کرد.

رسانه‌های اجتماعی به فضای کارآمدی برای برندها تبدیل شده‌اند تا با طرفداران خود ارتباط برقرار کنند. با این حال، چنین اشتباهاتی بیشتر از اینکه به نفع برند باشند به آن آسیب می‌زنند، و امیدواریم برندهای خودروساز هنگام استفاده از رسانه‌های اجتماعی، حساسیت بیشتری نسبت به مسائل اجتماعی نشان دهند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد