موضوعات داغ

کمبود قدرت ۵۰ اسب بخاری فراری نسبت به مرسدس

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

ماتیا بینوتو، مدیر تیم فراری اعلام کرده است که در حال حاضر موتور فراری تا ۵۰ اسب بخار قدرت کمتری نسبت به مرسدس تولید می کند.

پس از شروع فصل ۲۰۱۹ رقابت های فرمول یک مشخص شد که برای اولین بار در دوران خودروهای فرمول یک هیبریدی فراری تبدیل به یک رقیب جدی برای مرسدس شده است آنهم نه تنها در بعضی از پیست ها. همین موتور باعث شد تا چارلز لکلرک جوان در اولین سال حضورش در تیم فراری اولین پیروزی های خود را در این رقابت ها به دست بیاورد. پیروزی های مهمی که در پیست اسپا بلژیک و مونزا ایتالیا کسب شده بود.

اما پیش از پایان فصل، فراری به یک مشکل بزرگ برخورد، ابلاغ دستورالعمل های فنی مربوط به عملکرد موتور از سوی FIA. از آن تاریخ به بعد شاهد افت زیادی در عملکرد فراری هستیم.

جزئیات توافق خصوصی فراری با FIA ، علیرغم تلاش بسیار رقبا، هرگز فاش نشد.

با شروع فصل فرمول یک۲۰۲۰ مشخص شد که فراری قرار نیست در سطح بالایی به رقابت بپردازد و هنوز نتوانسته اند مشکل موتور را بر طرف سازند. روند فراری به حدی نا امید کننده است که حتی کسب رده سوم و چهارم مسابقه ترکیه نیز باعث نشده تا امید زیادی به بهبود رده ۶ام این تیم در جدول قهرمانی سازندگان باشد، آن هم در شرایطی که تنها سه مسابقه تا پایان فصل باقی مانده است.

چارلز لکلرک
موتور فراری به حدی ضعیف است که حتی بینوتو اعلام کرده است که در بین چهار سازنده موتور، موتور فراری ضعیفترین است و حتی رسیدن به سطح هوندا یا رنو نیز برای آنها یک قدم بزرگ خواهد بود. بینوتو افزود:

در حال حاضر، ما بهترین موتور را نداریم، اما سال آینده می توانیم یک موتور کاملاً جدید داشته باشیم. اما باید بپذیریم هم تراز شدن با رنو یا هوندا یک گام چشمگیر رو به جلو خواهد بود.

البته نباید از یاد برد که هدف فراری جنگیدن با مرسدس برای کسب قهرمانی است. اما موتور مرسدس به عنوان معیار و سمبل موتور های فرمول یک شناخته شده است و مدیر فراری اذعان دارد که بین ۴۰تا ۵۰ اسب بخار با آنها فاصله دارند. بینوتو افزود:

آیا میتوانیم به مرسدس برسیم؟ اگر بدانید که این به معنی جبران ۴۰تا۵۰ اسب بخار کمبود قدرت است شاید به نظر انتظار زیادی باشد.

در رابطه با موتور فصل آینده بینوتو گفته است که با توجه به بحث کاهش هزینه ها و طراحی های جدید تنها یکبار اقدام به تغییر کلی در آن خواهند کرد و سایر تغییرات در بخش های جزئی موتور خواهند بود، بنابراین جایی برای اشتباه نداریم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد