موضوعات داغ

پورشه تایکان رکورد گینس طولانی‌ترین دریفت خودروهای الکتریکی را شکست + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

این روزها به نظر می‌رسد برای همه چیز یک رکورد جهانی وجود دارد. به تازگی، شاهد تلاش مرسدس بنز برای ثبت رکورد سریع‌ترین خودروی لوکس و سریع‌ترین خودروی تولیدی کارخانه در پیست نوربرگ‌رینگ بوده‌ایم. حالا پورشه هم برای عقب نیفتادن از رقیبش، یک رکورد جدید ثبت کرده است.

این یک رکورد دریفت جدید است که این بار توسط یک خودروی الکتریکی انجام شده است. این رکورد توسط اعضای سازمان جهانی گینس ثبت و تایید شده‌ است. پورشه این رکورد را با یک تایکان دیفرانسیل عقب در مرکز تجربه پورشه خودش در پیست ۲۰۰ متری هوکنهایمرینگ به ثبت رسانده است. دنیس رترا راننده این پورشه بوده و در نهایت توانسته ۲۱۰ دور در این پیست زده و در مجموع رکورد دریفت پیوسته ۴۲ کیلومتری را به ثبت برساند. این کار ۵۵ دقیقه طول کشیده و سرعت متوسط تایکان ۴۶ کیلومتر بر ساعت بوده است.

رترا اعتراف کرده که ادامه دادن این دریفت به مدت تقریبا یک ساعت کار بسیار خسته‌کننده‌ای بوده است. این پیست برای این کار خیس شده بود، اما چسبندگی به اندازه کافی نبوده، بنابراین به دقت و تمرکز زیادی در طول این تلاش نیاز بوده است. برای تایید نتایج، این خودرو قبل و بعد از اجرا مورد بررسی قرار گرفت و سیستم‌های ردیابی متعددی از GPS تا سنسورهای اندازه‌گیری سرعت زاویه‌ای همه‌ چیز را ثبت کرده‌اند. یک دوربین نصب ‌شده روی سقف نیز تمام این اجرا را ثبت کرده ‌است.

این رکورد دریفت الکتریکی خیلی چشمگیر است، اما هنوز خیلی کمتر از رکورد دیوانه‌وار بی ‌ام ‌و در سال ۲۰۱۸ است. یوهان شوارتز، مربی مدرسه رانندگی پرفورمنس بی ‌ام ‌و، با استفاده از یک F90 M5 به مدت هشت ساعت بدون توقف رکورد دریفت ۳۷۴ کیلومتری را ثبت کرد. در حالی که موتور بی‌ام‌و در دور موتور بالا کار می‌کرد، به کمتر از پنج بار سوخت‌گیری مجدد نیاز داشت و برای تحویل بنزین اضافی باید یک بی‌ ام‌ و دیگر کنارش دریفت می‌کشید.

اگر پورشه تصمیم ‌بگیرد برای شکستن رکورد دریفت بین تمام خودروها تلاش کند، وصل کردن خودرو به یک منبع شارژ حین چرخش دور پیست، کار آسان‌تری نسبت به دریفت دو خودرو در کنار یکدیگر برای سوخت‌گیری مجدد حین حرکت است. تا آن زمان، تایکان رکورد بیشترین دریفت بین خودروهای الکتریکی را در اختیار خواهد داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد