موضوعات داغ

آغاز طرح ترافیک زمستانه از 20 آذرماه

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور روز سه شنبه در هفتاد و یکمین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح های ویژه ترافیکی که با حضور سازمان های مرتبط از جمله سازمان راهداری، اورژانس، ایران خودرو، سایپا، هلال احمر و هواشناسی برگزار شد، عنوان داشت که تمامی دستگاه های در 236 هزار کیلومتر جاده و 1147 شهر در چندمین مرحله محدودسازی جاده های کشور در خصوص مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا مشارکت کرده اند.

به گزارش خودروبانک و به نقل از ایرنا، رئیس پلیس راهور افزود: طرح ترافیکی زمستانه امسال از 20 آذرماه آغاز خواهد شد و زمستان امسال به دلیل شرایط فعلی کشور و شیوع ویروس کرونا نسبت به زمستان های گذشته متفاوت تر است و ما همچنان از هموطنان درخواست داریم تا از سفرهای غیرضروری خودداری کنند، اما حمل و نقل عمومی فعال بوده و ایمنی آن ها باید جدی گرفته شود.

سردار هادیانفر در ادامه اعلام کرد که به دستور وزیر راه و شهرسازی، نزدیک به 100 نقطه پرخطر کشور ترمیم و بازسازی شده است. همچنین پلیس راهور به تمامی شهرداری ها اعلام می کند که مانند زمستان سال گذشته غافلگیر نشویم و اقدامات لازم مانند شن و نمک پاشی و جانمایی کیسه های ماسه در نظر گرفته شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اکثر تصادفات شهری خسارتی بوده و تصادفات جاده های برون شهری جرحی و فوتی است، اینطور عنوان کرد که بر اساس گزارش پزشکی قانونی در سال گذشته بعد از دوسال متوالی، شاهد کاهش 11.3 درصدی تصادفات بودیم و در 6 ماهه نخست سال جاری نیز 15 درصد جانباختگان برون شهری کاهش داشته است که شیوع ویروس کرونا 35 درصد در این موضوع تاثیرگذار بوده است.

رئیس پلیس راهور در پایان تصریح کرد: تقریبا 33 درصد مجروحین و فوتی های تصادفات جاده ای به علت نبستن کمربند ایمنی توسط تمامی سرنشینان است که با نظارت پلیس راهور، سازمان راهداری و شرکت های حمل و نقل و فرهنگ سازی استفاده از کمربند ایمنی برای همه سرنشینان می توانیم تا 70 درصد فوتی ها را کاهش داد و این تصادفات به نوع خسارتی تبدیل شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد