موضوعات داغ

ایربگ‌های تاکاتا بازهم دردسرساز شدند، فراخوانی جدید از سوی جنرال موتورز

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA)، جنرال موتورز را مجبور به فراخواندن نزدیک به شش میلیون وانت و SUV مدل های 2007 تا 2014 کرده است. این فراخوان, مربوط به کیسه های هوای تاکاتا است.

درحالی که مشکلات به وجود آمده از کیسه هوای تاکاتا به طور گسترده برای همگان شناخته شده، جنرال موتورز برای جلوگیری از فراخواندن وسایل نقلیه خود درخواست هایی را ارائه داده است. جنرال موتورز معتقد است که این اقدام براساس سوابق علمی موجود، غیر قابل توجیه خواهد بود.

NHTSA معتقد است که کیسه‌های هوای مورد بحث، پس از قرار گرفتن در معرض گرما و رطوبت در مدت زمان طولانی دچار آتش سوزی می شوند و با این بیانیه جنرال موتورز مخالفت کرده است.

جنرال موتورز با استناد به داده های حاصل از ارزیابی علمی که طی چندین سال انجام شده است به امر اعتراض کرده و با وجود این که با یافته هایNHTSA موافق نیست اما دستور آن ها مبنی بر تعویض کیسه های هوا را اجرا خواهد کرد. این شرکت طی بیانیه ای اظهار داشته که ایمنی و اعتماد افرادی که با وسایل نقلیه ما رانندگی می کنند در صدر فعالیت های جنرال موتورز قرار دارد.

این فراخوان به عنوان وقفه ای بزرگ برای پیشرفت این شرکت خودروسازی به شمار می‌رود. رویترز خاطرنشان کرد که این فراخوان حدود 1.2 میلیارد دلار (9.3میلیون پوند \ 1میلیارد یورو) برای آن ها هزینه دارد. ان بی سی نیوز نیز اشاره کرده است که جنرال موتورز 4270 مورد از این کیسه های هوا را توسط شرکت نورثروپ گرومن تست و ارزیابی کرده است. این کار با قرار دادن آن ها در معرض رطوبت و درجه حرارت بالا انجام شده و هیچ انفجار یا مشکل غیر عادی مشاهده نشده است. این شرکت ادعا کرده است که از آن جا که هیچ مشکلی در آزمایشات مشاهده نشده، بنابراین در شرایط واقعی نیز مشکلی وجود نخواهد داشت.

با این حال, NHTSA به دنبال ایجاد امنیت برای رانندگان است. زیرا تا به امروز 27 نفر در اثر انفجار کیسه های هوای تاکاتا جان خود را از دست داده اند. از این 27 نفر، 18 مورد مرگ در ایالات متحده به ثبت رسیده است. جنرال موتورز اکنون 30 روز مهلت دارد تا برنامه اجرایی مربوط به اطلاع رسانی مالکان خودرو و شروع فراخوان را به اطلاع NHTSA برساند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد