موضوعات داغ

پاسات از بازار آمریکا خداحافظی می کند؛ همه شاسی بلند می خواهند!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

زمانی خودروی سدان فولکس واگن پاسات جزو محصولات پرفروش فولکس واگن در بازار ایالات متحده آمریکا و یا حتی برخی دیگر از بازارهای جهانی بویژه اروپا بود، اما طی چندسال اخیر و افزایش محبوبیت خودروهای شاسی بلند و کراس اوور، بازار خودروهای سدان هم کساد شد و شرکت های خودروسازی یکی پس از دیگری از برندهای سدان و بازارهای فروش آنان چشم پوشی می کنند.

حال باتوجه به ادعای منابع خبری، کمپانی خودروسازی فولکس واگن قصد دارد که فروش خودروی پاسات را به عنوان یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین خودروهای سابق بازار آمریکا، در این کشور متوقف کند و دلیل آن هم کاملا مشخص است.

همانطور که گفتیم، محبوبیت خودروهای شاسی بلند و کراس اوور به شدت افزایش پیدا کرده است و از طرفی دیگر بیشترین افت محبوبیت را خودروهای سدان تجربه کرده اند، اکنون مشخص است که چرا کمپانی خودروسازی فولکس واگن قصد دارد که تولید و فروش این خودروی سدان را در بازار ایالات متحده آمریکا متوقف کند، بویژه اینکه اکثر مشتریان آمریکایی به خرید ماشین های پیکاپ و بزرگ علاقه دارند و در صورت عدم تحقق این هدف، به سمت ماشین های کراس اوور و شاسی بلند می روند.

آمارهای فروش پاسات در سال 2018، نشان از افت فروش بسیار بالای این خودرو طی سال های اخیر داشته است، به طوری که میزان فروش آن نسبت به سال 2012 میلادی نزدیک به یک سوم کاهش پیدا کرده و این درحالیست که سال 2019 میلادی، فولکس واگن موفق به فروش 14 هزار و 123 دستگاه خودرو در این کشور شده است و هرسال این آمار کمتر و کمتر می شود.

برهمین اساس، مدیران فولکس واگن آمریکا اعلام کردند که خط تولید فعلی پاسات را به تولید خودروهای شاسی بلند از جمله فولکس واگن اطلس و همچنین خودروهای برقی اختصاص می دهد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/9/15
دنیای بدی شده.....
نسل همه سدان ها داره منقرض میشه....