موضوعات داغ

پیکاپ پژو به بازار آمریکای لاتین عرضه می‌شود، تلاش خودروساز فرانسوی برای سگمنتی متفاوت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

پژو از سال 1938 تاکنون اقدام به معرفی چندین مدل پیکاپ متفاوت کرده که خودرو فلت بد Flatbed برگرفته از مدل 202، از نخستین پیکاپ های ارائه شده است. پس از جنگ، پیکاپ 203 جایگزین آن شد و سپس شاهد مدل های 403 و 404 بودیم. علاوه بر این، در سال 1979 از مدل پژو 504 رونمایی شد.

اکنون نیز این شرکت فرانسوی، خودرو دیگری در خط تولید خود دارد. این خودرو لندترک Landtrek نامیده می شود و سهمی را در بازار به خود اختصاص داده است و اخیرا مراسم رونمایی رسانه ای خود را در لوس کابوس مکزیک جشن گرفته است.

پژو لندترک در دو مرحله در آمریکای لاتین رونمایی خواهد شد. این رونمایی ابتدا در مکزیک، اوروگوئه، اکوادا، پاراگوئه، پاناما، پرو، جمهوری دومینکن، گواتمالا، هائیتی و شیلی وسپس در آرژانتین، برزیل و کلمبیا انجام خواهد شد. همانطور که پژو در ابتدا اعلام کرده بود، آفریقا نیز این خودرو را دریافت خواهد کرد و پس از آن به سایر بازارها ارائه خواهد شد.

پیکاپ پژو لندترک

برای اثبات مهارت این خودرو یک سفر 50 روزه 26,000 کیلومتری (16,155مایل) در طول قاره آمریکای جنوبی در نظر گرفته شده است. این سفر از 25 نوامبر در لوس کابوس آغاز شده و از طریق دریا تا اکوادور ادامه می‌یابد و سپس به جنوبی ترین شهر جهان یعنی اوشویا در تیرادل فوگو آرژانتین منتقل خواهد شد.

پژو لندترک

برای کسب محبوبیت در این بخش، زبان طراحی فعلی لندترک اسپرت است. این خودرو را می‌توان با صندلی هایی تاحداکثر شش نفره و به صورت کابین سه صندلی سفارش داد. علاوه بر این، دارای ویژگی های اسپرت از جمله سیستم سرگرمی اطلاعاتی 10 اینچی، سیستم همگام سازی بلوتوث و تلفن هوشمند، سوکت های یو اس بی، سیستم کنترل هوا در دو منطقه جداگانه، هشدار خروج از خط، سیستم کنترل چرخش تریلر، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی و دوربین های کنترل کننده ی 360 درجه ای است.

پیکاپ پژو دارای دو پیشرانه است که یکی از آن ها پیشرانه دیزلی 1.9 لیتری با قدرت 148 اسب بخار و 350 نیوتون متر گشتاور و دیگری یک پیشرانه بنزینی 2.4 لیتری توربوشارژ با تولید 207 اسب بخار قدرت و 320 نیوتون متر گشتاور است.

دو گیربکس شش سرعته دستی و شش سرعته اتوماتیک به عنوان سیستم انتقال قدرت، در دسترس هستند. اولین پیشرانه به جعبه دنده شش سرعته دستی و دومی به جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک متصل می‌شود. نسخه های ابتدایی پژو لندترک دارای سیستم رانندگی دیفرانسیل عقب بودند درحالیکه مدل های جدید آن برای بهبود کشش در زمین های صعب العبور با نسخه تمام چرخ محرک با حالت های 4H و 4L ارائه می‌شوند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/9/9
به نظر من واشر میزنه
1399/9/9
جدیدا پژو داره ماشینای خوبی میزنه