موضوعات داغ

ابراز امیدواری همیلتون و فتل برای عدم استفاده از لاستیکهای این فصل برای 2021

عکس مطلب اول

جلسات تمرینی روز جمعه در بحرین، فرصتی را برای تیمهای فرمول یک فراهم کرد تا جدیدترین لاستیکهای پیرلی را آزمایش کنند. با این حال بوئیس همیلتون و سباستین فتل هر دو از نتایج بدست آمده در دو جلسه تمرینی ناراضی بودند.

همه تیمهای فرمول یک در دومین جلسه تمرین آزاد لاستکیهای جدید را در بحرین طی 6 دور استفاده کردند. اگرچه آنها توانستند به هدف فشار به روی لاستکیها رسیدند، اما زمان دورها از زمانهای کسب شده در سال 2019 بدتر بود.

یادداشتهایی که رانندگان در خصوص نتیجه گیری از تمرین آزاد بجا گذاشتند چندان دلگرم کننده به نظر نمی‌رسید. خصوصا لوئیس همیلتون که گفته است که ترجیح می‌دهد با همین ترکیب لاستیک موجود به کارخود ادامه دهد. همیلتون گفت:

در دو سال گذشته ما از لاستیک یکسانی استفاده کرده‌ایم، در انتهای سال 2019 آنها لاستکی جدیدی را معرفی کردند کاری که معمولا هر ساله انجام می‌دهند، که کاملا بدتر از لاستیک قبلی بود.

با توجه به این، آنها دو سال وقت داشتند تا لاستیک بهتری تولید کنند و لی ما با لاستیکی که 3 کیلو سنگین‌تر است، وارد شدیم.

به نظر می‌رسید هر دور یک ثانیه کندتر بودیم.

قطعا در آنجا حس خوبی نداشت و باعث نگرانی شد. منظور من این است که اگر قرار است لاستیک جدید این باشد، ترجیح می‌دهم با همین لاستیکهایی که داریم سر کنیم. فقط بهتر است که با این لاستیکها ادامه دهیم.

این نتیجه‌ای بود که همیلتون از صحبتهایش گرفت، راننده 35 ساله بریتانیایی مرسدس، در حالیکه بر روی لاستیکهای مدیوم و سافت تمرین می‌کرد در جدول نهایی تمرینهای 1 و 2، دررده اول قرار گرفت. او در هر دو جلسه تقریبا نیم ثانیه از بوتاس و 0.3 ثانیه از ورشتپن سریعتر بود.

سباستین فتل
به همین شکل سباستین فتل نیز نظراتی مشابه با همیلتون داشت. او گفت:

نه، قطعا آنها گامی رو به جلو نبودند، بلکه برعکس عقبگرد بودند. احتمالا ارزش یک گلوله را دارند، اما امیدوارم که دیگر این لاستیکها را نبینیم. آنها در مقایسه با لاستیکهایی که هم اکنون در حال استفاده از آنها هستیم بسیار بدتر هستند.

خوب اگر این تنها گزینه برای 2021 باشد(یا استفاده از لاستیکهای 2019)، کاملا دوست دارم با 2019 کارم را ادامه دهم. تا زمانی که لاستیکی نداریم که به ما امکان جدیدی بدهد که در لاستیک موجود نیست، مانند گرم شدن کمتر، شانس بهتر برای مبارزه با رقبا، بنابراین نباید از لاستیک دیگری استفاده کنیم.

چنین بازخوردی از سوی دو نفر از با تجربه‌ترین رانندگان F1، برای پیرلی خوشایند نیست. با نزدیک شدن سریع 2021، باید تصمیمات سریعی اتخاذ شود. در حال حاضر تیمها و رانندگان، تنها انتخاب ممکنی که دارند، ادامه با مجموعه لاستیکهای موجود است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد