موضوعات داغ

بررسی SVI Max 9، نفربری با تفنگ‌های تهاجمی برای نابود کردن دیوارهای بتنی + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

زندگی یک روزنامه‌نگار حوزه خودرو مزیت‌های زیادی دارد، چون چنین فردی می‌تواند سوار انواع گوناگون خودروهایی شود که اغلب مردم توان خرید آن‌ها را ندارند، بدون اینکه پولی از جیب خودش خرج کند. آن‌چه در ادامه می‌خوانید، تجربه هیجان‌انگیز خبرنگار رسانه اتو اوولشن از یک نفربر زرهی ساخت آفریقای جنوبی است.

این شامل انواع ابرخودروها و خودروهای سوپر اسپرت هم می‌شود، یا شاید شما از آن افرادی باشید که از خودروهای لوکسی مثل رولزرویس یا مرسدس میباخ بیشتر لذت می‌برید. به هر حال، همه این‌ها در مقابل بررسی مدل SVI Max 9 حرفی برای گفتن ندارند.

مهم نیست خودروهایی که گفتیم چقدر سریع، چقدر گران، یا چقدر خاص باشند، آن‌ها در مقایسه با چنین تجربه‌ای خیلی ساده به نظر می‌رسند. چون با وجود اینکه سوار انواع خودروهای قدرتمند شده‌ام، بهترین خاطراتم را از کامیون‌های باربری به یاد دارم.

شاید SVI Max 9 به اندازه آن کامیون‌ها بزرگ یا سنگین نباشد، اما به همان اندازه و یا حتی بیشتر از آن‌ها تحسین‌برانگیز است. SVI یک شرکت آفریقای جنوبی است، که با توجه به افزایش مقالات درباره محصولاتش، احتمالا در حال تقویت روابط عمومی خودش باشد.

یک نفربر زرهی براساس لندکروزر سری 70

قبلا عملکرد SVI Max 3 را دیده بودیم - یک نفربر زرهی با پیکربندی‌های متعددی که روی شاسی یک تویوتا لندکروزر سری ۷۰ ساخته شده‌ بود. اکنون زمان ملاقات با برادر بزرگ‌ترش یعنی Max 9 فرا رسیده است. این مدل هم تقریبا همان وظایف را در سطح بالاتری انجام می‌دهد. بدنه Max 9 از فولاد سوئدی ساخته شده‌ است، که برای متوقف‌کردن گلوله تفنگ‌های تهاجمی مثل AK-47 کافی است.

اندازه SVI Max 9 تقریبا شبیه یک خودروی آل‌ترین است. اگر کنار آن راه بروید لازم نیست برای نگاه کردن در آینه‌های بغل سرتان را خم کنید. این خودرو بسیار بزرگ است، به همین دلیل برای اینکه سوار آن شوید باید از چند پله بالا بروید تا بالاخره به درب کوچکش برسید.

Max 9 تقریبا می‌تواند از هر مانعی از جمله مین‌ها عبور کند. این نکته در کلیپ نمایش داده نشده، اما این خودرو دیزلی طوری از روی یک سری صخره بزرگ عبور می‌کند که انگار در حال عبور از یک مسیر صاف و مستقیم است. در این کلیپ، همچنین این مدل یک دیوار بتنی را خراب می‌کند. نه برای اینکه چیز خاصی را ثابت کند، فقط به خاطر اینکه می‌تواند این کار را بکند.

قیمت Max 9

قیمت Max 9 حدود ۴۰۰ هزار دلار است، اما چون ما از بازار خودروهای زرهی نظامی اطلاعاتی نداریم، نمی‌توانیم بگوییم که این قیمت منصفانه است یا خیر. با این حال، چیزی که می‌توانیم بگوییم این است که اگر می‌خواهید یک دیوار بتنی را نابود کنید، حالا بهترین راه برای انجام این کار را دیده‌اید.

گذشته از شوخی، این مدل برای شرایط سخت و دشوار ساخته شده است. SVI Max 9 برای زنده نگه داشتن افراد حین ماموریت‌های نظامی سخت طراحی شده و قطعا جالب بودن این مدل برای راننده‌اش جذابیتی ندارد، بلکه برای او فقط این مهم است که چقدر تا منطقه امن بعدی فاصله دارد. اما با SVI Max 9، این منطقه امن همیشه همراه شماست.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد