موضوعات داغ

فریب پیامک جعلی توقیف خودرو را نخورید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به ارسال پیامک های جعلی توقیف خودرو، اعلام کرد که مجرمان و کلاهبرداران سایبری با شگرد‌ها و ترفند‌های مختلفی سعی دارند تا اطلاعات کارت بانکی شهروندان را به دست آورده و سپس اقدام به برداشت غیرمجاز وجه از حساب بانکی آنان کنند.

به گزارش خودروبانک و به نقل از باشگاه خبرنگاران، رئیس مرکز تشخیص و پیشگری از جرایم سایبری پلیس فتا عنوان کرد که در یکی از این شگرد‌ها، مجرم اقدام به ارسال پیامکی جعلی با موضوع توقیف خودرو کرده و سپس شما را به یک سایت جعلی یا فیشینگ هدایت می‌ کند و در ادامه به بهانه مشاهده اطلاعات بیشتر، مبلغ 2 هزار تومان از شما درخواست می کنند تا از این طریق اطلاعات بانکی افراد را سرقت کنند.

در اینگونه پیام ‌ها از شما درخواست می‌ شود تا مبلغ اندکی را پرداخت کنید و سپس به یک درگاه جعلی پرداخت هدایت می شوید تا از این طریق اطلاعات بانکی شما را سرقت کنند. در این خصوص باید توجه داشت که لینک درگاه‌ پرداخت مجاز و معتبر باید مرتبط با دامنه شاپرک Shaparak باشد.

طبق بررسی های صورت گرفته، معمولا مجرمان سایبری از دامنه ‌های رایگان.tk و.ga برای ایجاد سایت‌ های فیشینگ استفاده می کنند و در صورت مشاهده لینکی با این مشخصات، باید به آنان شک کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد