موضوعات داغ

دی اس 9 با قیمت پایه 47 هزار یورو وارد بازار اروپا شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

از زمانی که سیتروئن ساخت مدل c6 را در سال 2012 متوقف کرد فرانسه در پی تولید یک سدان بزرگ و برتر بوده که به عنوان رقیبی جدی برای خودروهای آلمانی محسوب شود.

دی اس 9 جدید طبق پلتفرم E MP2 V2.3 سری PSA ساخته شده است. این خودرو قطعا زیباترین خودروی تولید شده فرانسه در یک دهه اخیر خواهد بود و از 47,700 یورو (56,774دلار) قیمت گذاری می‌شود.

اگر به دنبال بالاترین نسخه این سدان یعنی مدلE-TENSE 4×4 360 هستید حدود 80,000 یورو (95,218 دلار) هزینه می‌برد.

اکنون در مجموع، سه نوع موتور برای این خودرو در دسترس است. اولین مورد یک موتور بنزینی 225 اسب بخاری از سری پیورتک است و پس از آن دو هیبرید پلاگین E-TENSE 225 و E-TENSE 4×4 360 را می‌توان نام برد. مدلی دیگر به نام E-TENSE 250 نیز به زودی به این مجموعه اضافه خواهد شد.

دی اس 9

نسخه پرچمدار دی اس 9 پرچمدار یعنی DS9 E-TENSE 4×4 360 ازموتورهای الکتریکی 110 و 113 پی اس بهره می‌برد که در کنار یک پیشرانه بنزینی پیورتک 200پی اس با 520 نیوتون متر (384 پوندفوت) گشتاور کار می‌کند. این خودرو همچنین با ترمز مشکی رنگ با لوگو دی اس پرفورمنس و چرخ های آلیاژی 20 اینچی از برند مونیخ ارائه می‌شود.

در هنگام تولید و راه اندازی این خودرو، دو مدل طراحی کابین با نام های پرفورمنس لاین و ریوولی امکان پذیر خواهد بود. مدل اول دارای تزئین داخلی آلکانترا مشکی، برجستگی های کرومی روی درب جلویی، لوگو دی اس پرفورمنس لاین، جلوپنجره ای براق، فرمان چرمی مشبک و دیگر موارد است. از سوی دیگر، اظهار شده است که ریوولی از مواد با کیفیت با تزئینات الماسی شکل بهره می‌برد.

دی اس 9 از نظر راحتی و فناوری های مربوط به ایمنی، از ویژگی های بالایی برخوردار است. سیستم رانندگی خودکار در سطح 2، سیستم تعلیق هوشمند دی اس، چراغ های ال ای دی در قسمت جلو، سیستم صوتی فوکال الکترا، سیستم ورود و استارت خودرو بدون کلید، سیستم دید در شب دی اس، کنترل سطح هوشیاری راننده، پایش نقاط کور، تشخیص علائم ترافیکی و ترمز خودکار اضطراری از جمله این ویژگی ها است.

دی اس 9 در پنج رنگ سفید مرواریدی، آبی نیمه شب، کریستال مروایدی، خاکستری آرتنس و مشکی پرلانرا ارائه می‌شود.

طبق برنامه ریزی های انجام شده، قرار است که تحویل خودروها از سپتامیر 2021 آغاز شود. بنابراین, چیزی تا پایان انتظار باقی نمانده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد