موضوعات داغ

تولید فولکس واگن پاسات در اروپا متوقف خواهد شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

فولکس ‌واگن برای انتقال محل تولید پاسات اروپایی از امدن آلمان به کارخانه جدید این گروه در ترکیه برای نسل بعدی این مدل برنامه‌ریزی کرده بود. درگیری‌ها در سوریه این گروه خودروسازی را مجبور کرد تا برنامه‌هایش را تغییر دهد و در نهایت تصمیم گرفت تولید این مدل را پس از سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد یورویی در کارخانه براتیسلاوا به آنجا منتقل کند.

این تغییر در سال ۲۰۲۳ اتفاق می‌افتد، وقتی تولید مدل خواهر پاسات یعنی اشکودا سوپرب به کارخانه چک در کواسینی منتقل شود. با این حال، یک گزارش جدید نشان می‌دهد فولکس ‌واگن تصمیم گرفته تولید سدان فولکس واگن پاسات را در اروپا متوقف کند، آن هم پس از اینکه تولید مدل آمریکایی در چاتانوگا متوقف شده بود. پاسات از لحاظ فنی از مدل اروپایی مبتنی بر معماری MQB کیفیت پایین‌تری دارد، و انتظار می‌رود تولیدش از سال ۲۰۲۳ متوقف شود.

اما تولید فولکس واگن پاسات به طور کلی در اروپا متوقف نخواهند شد، چون نسل بعدی نسخه واگن آن همچنان تولید خواهد شد. احتمالا فولکس واگن می‌خواهد ریسک کاهش فروش پاسات به دلیل کیفیت بهتر و کاربردی بودن اشکودا سوپرب را کاهش دهد.

فولکس واگن پاسات

نسل آینده سوپرب مشتریانی از کشورهای اروپای مرکزی و شرقی را هدف قرار خواهد داد، چون در آن مناطق سدان‌ها همچنان محبوب هستند، در حالی که پاسات مشتریان را از اروپای غربی جذب خواهد کرد. البته باید به این نکته توجه کرد که بزرگترین دشمن پاسات همتای اهل چک خودش نیست، بلکه افزایش فروش خودروهای شاسی بلند است.

منابع شرکت که با دستور کار گروه فولکس ‌واگن آشنایی دارند گفته‌اند این شرکت تمرکز بیشتری روی خودروهای شاسی بلند و خط تولید الکتریکی در حال گسترش خودش قرار خواهد داد. قربانی دیگر این تصمیم‌گیری، نسخه اسپرت پاسات یعنی فولکس واگن آرتئون است. نسل جدید هردو نسخه استاندارد و شوتینگ بریک (که در واقع یک واگن است) تولید نخواهد شد.

فولکس ‌واگن قبلا برنامه‌‌اش برای آغاز تولید خودروی برقی چهار درب ایرو در کارخانه امدن از سال ۲۰۲۳ را اعلام کرده بود. احتمالا این مدل یک واگن است، که از کانسپت ID اسپیس ویزیون ۲۰۱۹ الهام گرفته شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد