موضوعات داغ

شاسی بلند تمام برقی چری با پیمایش 620 کیلومتری و بدنه آلومینیومی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

سال گذشته کمپانی خودروسازی چری از جدیدترین محصول خود با بدنه کاملا آلومینیومی و سیستم محرک تمام الکتریکی رونمایی کرد، اما هنگام معرفی اطلاعات زیادی از این خودرو منتشر نشد و تنها تصاویر آن بودند که ما را به جزییات طراحی این خودرو در داخل و خارج کابین می رساندند.

حال امروز در خودروبانک علاوه بر طراحی، نگاهی به مشخصات فنی بسیار خوب این خودروی شاسی بلند کاملا آلومینیومی خواهیم داشت که در مواردی می تواند شما را شگفت زده کند، همچون محدوده حرکتی 620 کیلومتری تنها با یکبار شارژ کامل باتری های اتومبیل که در ابتدا به آن اشاره کردیم.

چری eQ5، جدیدترین ساخته این خودروساز چینی خواهد بود که با سیستم محرک تمام الکتریکی و بدنه کاملا آلومینیومی در اختیار مشتریان قرار می گیرد و آنطور که گفته می شود، طراحی ظاهری این خودرو با همکاری استودیو طراحی "پینین فارنا" به سرانجام رسیده است.

با این حال، طراحی ظاهری این خودرو شباهتی بسیار نزدیک به ساخته زیرمجموعه ولوو، یعنی خودروی Lynk & Co دارد که طراحان پروژه تنها در برخی از جزییات ظاهری ابتکار عمل به خرج داده و آن را اندکی متفاوت از خودروی کراس اوور Lynk & Co به مرحله تولید رسانده اند.

نکته جالب تر می تواند طراحی عقب اتومبیل باشد که این قسمت نیز دقیقا از روی خودروی Lynk & Co کپی برداری شده و تنها چراغ های عقب آن و برخی جزییات طراحی دستخوش تغییر شده اند!، ولی به طور کلی در بین محصولات چری کاملا متفاوت خلق شده و از اواسط سال 2020 میلادی در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

این خودروی منحصربه فرد چری با طول کلی 4630 میلی متر، عرض 1910 میلی متر، ارتفاع 1655 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2830 میلی متری ساخته شده است که برای کاهش وزن این خودرو به دلیل استفاده از سیستم محرک برقی و مجموعه باتری های بزرگ ذخیره سازی، بدنه اتومبیل از آلومینیوم ساخته شده تا حداقل وزن اتومبیل به چیزی حدود 1760 کیلوگرم برسد.

چری eQ5

علاوه بر این، جالب است بدانید که پلتفرم این خودرو بوسیله آلیاژ آلومینیوم و منیزیم با قدرت بسیار بالا ساخته شده است که باوجود استحکام بسیار بالا، حدود 60 درصد وزن یک پلتفرم معمولی را داراست که در مجموع به عدد حیرت انگیز 94.4 کیلوگرمی می رسد!

در بخش فنی، سه خروجی قدرت مختلف برای چری eQ5 در نظر گرفته شده است که شامل خروجی قدرت 160 اسب بخاری به همراه گشتاور 250 نیوتن متری در مدل های ضعیف، خروجی قدرت 178 اسب بخاری و گشتاور 280 نیوتن متری در مدل های استاندارد و یا خروجی قدرت 208 اسب بخاری و گشتاور 295 نیوتن متری در قوی ترین نسخه موجود خواهد شد.

چری eQ5

برای تامین نیروی مورد نیاز دو نسخه ضعیف و استاندارد، مجموعه باتری های لیتیوم یون 70.1 کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده است که می تواند محدوده حرکت 510 کیلومتری با یکبار شارژ کامل باتری ها داشته باشد، درحالی که برای قوی ترین نسخه چری eQ5 مجموعه باتری های 88 کیلووات ساعت لیتیوم یونی برای طی کردن مسافت 620 کیلومتری با یکبار شارژ کامل باتری ها پیش بینی شده است.

خرید چری

برای خرید محصولات چری می‌توانید به شماره 09915010148 از طریق واتسپ پیام دهید، و نمایندگی رضایی روشن تهران با شما جهت مشاوره تماس خواهد گرفت. در صورت تمایل می‌توانید از طریق همین شماره با کارشناسان فروش این نمایندگی نیز تماس بگیرید. در صورت خرید از این نمایندگی در تهران، یک سال کارواش رایگان به خریدار هدیه داده می شود.

همچنین می توانید در وبسایت رضایی روشن تمامی اطلاعات محصولات مدیران خودرو را مشاهده و از آخرین شرایط فروش آگاه شوید.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/9/11
برام جالب بود.
یه کپی چینی از یه برند معتبر چینی به نام یلی!
کپی ماشینای زیبای لینک اند کو جیلی
1399/9/12
دمشون گرم این چینیا کولاک کردن تو صنایع خودرو سازی ... ای ول