موضوعات داغ

سرنوشت آلبون پس از خاتمه فصل مشخص خواهد شد

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

کریستین هورنر، مدیر تیم ردبول بار دیگر تأکید کرده است که برای تصمیم گیری در مورد آینده الکس آلبون در تیم ردبول تا انتهای فصل و انجام مسابقه فرمول یک ابوظبی صبر خواهد کرد.

آلبون در اواسط سال ۲۰۱۹ به علت عملکرد ضعیف پیر گسلی، جایگزین او در تیم ردبول شد. پس از گذشت یک و نیم فصل آلبون موفق به کسب دو سکو شده است اما در مقام مقایسه با مکس، تفاوت چندانی با سرعت گسلی نداشته است.

حال صحبت های زیادی در رابطه با جایگزینی آلبون با راننده اخراجی تیم ریسینگ پوینت، سرجیو پرز، شنیده شده است. پرز برای سال ۲۰۲۱ نتوانست قرار داد خود بار ریسینگ پوینت را تمدید کند و صندلی خود را به سباستین فتل تقدیم کرد.

راننده مکزیکی تیم ریسینگ پوینت فصل بسیار خوبی را تجربه کرده است و توانسته ۱۰۰ امتیاز به دست بیاورد. در پایان هفته گذشته و در جریان مسابقه فرمول یک بحرین نیز تا اواخر مسابقه رده سوم ایمنی را کسب کرده بود که به دلیل خرابی ناگهانی MGU-K مجبور به کناره گیری از مسابقه شد.

بد شانسی پرز زمانی تکمیل شد که نه تنها سکو را از دست داده بود بلکه نفر پشت سر او کسی نبود جز آلبون. به این ترتیب خرابی خودرو پرز به معنی هدیه دادن سکو بحرین به رقیب مستقیم او تمام شد.

سکو مسابقه فرمول یک بحرین ۲۰۲۰
در مصاحبه پس از پایان مسابقه، مدیر تیم ردبول گفت:

به نظر من الکس امروز مسابقه خوبی داشت. سرجیو بد شانسی آورد اما الکس در موقعیت مناسب قرار داشت و توانست بهترین بهره را از موقعیت ایجاد شده ببرد. این همان چیزی است که ما از الکس انتظار داریم.

پس از تصادفی که در پایان تمرین دوم داشت توانست در دور تعیین خط به رده چهارم برسد و در طول مسابقه از رده خود به خوبی محافظت کند تا بتواند از هر شانسی برای کسب سکو استفاده کند.

این اولین سکو از ژاپن ۲۰۱۷ است که هر دو راننده ما بر روی سکو قرار گرفته اند، و اولین بازگشت ما به سکو بحرین از سال ۲۰۱۳ تا کنون است. پس هر جور حساب کنید روز خوبی برای آلبون بوده است.

علی رقم کسب سکو توسط الکس باید پذیرفت که اختلاف سرعت او با مکس اصلا چیزی نیست که مورد پسند تیم ردبول باشد. قبل از ورود خودرو ایمنی به پیست آلبون با مکس فاصله ای بین ۳۰تا۴۰ ثانیه داشت. با این وجود ردبول مصمم است تا انتهای مسابقه پایانی فصل در ابوظبی صبر کند و آلبون بتواند از تمام شانس خود برای نگه داشتن صندلی ردبول استفاده کند.

هورنر در ادامه افزود:

هیچ تصمیمی تا پایان مسابقه نهایی فصل در ابوظبی اتخاذ نخواهد شد.

ما به او هر فرصتی را می دهیم تا بتواند به موفقیت برسد. در این مورد کاملا واضح عمل کرده ایم و در چنین روزهایی در کنار او خواهیم بود تا بتواند خودش را ثابت کند. اما هنوز دو مسابقه دیگر وقت خواهد داشت.

از سوی دیگر سرجیو نیز تمام توان خود را خواهد گذاشت تا مطمئن باشد در دید دیگران قرار گرفته است اما امروز شانس با الکس یار بود.

برای تصمیم گیری تا آخر فصل صبر خواهیم کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد