موضوعات داغ

تا 5 سال دیگر، تمام خودروهای مازراتی برقی خواهند بود

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

در همین حین که دولت‌ها در سراسر جهان با ممنوعیت استفاده از وسایل نقلیه بنزینی به دنبال تشویق شهروندان برای استفاده از شیوه‌های حمل‌و‌نقل پاک هستند، خودروسازان چاره‌ای جز استقبال از الکتریکی کردن خط تولید خودشان ندارند. یکی از جدیدترین شرکت‌هایی که به این جریان پیوسته، مازراتی سازنده ایتالیایی خودروهای اسپرت است.

در حالی که این خبر به صورت رسمی اعلام نشده، اما دیوید گروسو مدیر ارشد عملیات این شرکت، در یک رویداد آنلاین آن را اعلام کرده است.

طبق اخبار غیررسمی، اولین خودرو تمام‌الکتریکی مازراتی یک نسخه الکتریکی از شاسی بلند جدید این شرکت یعنی گریکالی خواهد بود.

گریکالی ابتدا در سال ۲۰۲۱ به عنوان یک خودرو با موتور احتراقی همراه با یک نسخه هیبریدی عرضه خواهد شد. احتمالا تا سال ۲۰۲۲ شاهد عرضه نسخه تمام‌الکتریکی این شاسی بلند جدید باشیم.

پس از گریکالی، احتمالا نسخه الکتریکی مدل‌های گرن توریسمو و گرن کابریو هم تولید خواهند شد. گروسو در این باره گفته:

مدل‌های گرن توریسمو و گرن کابریو الکتریکی خواهند شد. تمام خط تولید ما در عرض پنج سال آینده الکتریکی خواهد شد.

در اوایل سال جاری، تصاویری از نسل بعدی سدان مازراتی کواتروپورته منتشر شد که قرار است در سال ۲۰۲۳ به عنوان یک مدل پلاگین هیبریدی عرضه شود.

مازراتی زیرمجموعه گروه فیات کرایسلر است، که علاوه بر فیات و کرایسلر، برندهایی از جمله جیپ، دوج، آلفا رومئو و لانچیا را نیز در اختیار دارد.

تاکنون گروه فیات کرایسلر نسبت به الکتریکی کردن برندهای خودش مردد بوده‌ است. به هر حال این گروه هم دیر یا زود باید این کار را انجام دهد، اما حالا که مازراتی به الکتریکی کردن پیشرانه خودروهای خودش تا سال ۲۰۲۵ متعهد شده، راه را برای برندهای دیگر این گروه باز می‌کند تا در این زمینه به مازراتی بپیوندند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد