موضوعات داغ

نگاهی به قیمت کامیونت در بازار + جدول قیمت آذرماه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

کامیونت‌ها یا خودروهای نیمه سنگین نوع خاصی از خودروهای تجاری هستند که در جایگاهی مابین وانت‌بارها و کامیون‌ها قرار می‌گیرند. عمده فعالیت این خودروها در مسیرهای کوتاه درون شهری است و قدرت حمل بارهایی با وزن متوسط یا بارهای حجیم و کم وزن را دارند.

حتما تاکنون انواع کامیونت را با برند شرکت‌های مواد غذایی دیده‌اید که در سطح شهر تردد می‌کنند. اکثر این کامیونت‌ها از برندهای چینی یا داخلی همچون جک، آمیکو و فاو هستند، هرچند در گذشته‌های نه چندان دور کامیونت‌های هیوندای به عنوان محصولی باکیفیت در بین رانندگان ایرانی شهرت داشت و امروزه نیز می‌توان نمونه‌های کارکرده این کامیونت را در بازار یافت.

کامیونت‌های ژاپنی ایسوزو نیز مدتی در بازار کشورمان حضور داشتند که در این مدت به فروش خیره کننده‌ای دست پیدا کردند. به طور کلی می‌توان گفت که بازار کامیونت‌های کشورمان در اختیار برندهای آسیایی قرار دارد و تنها تجربه برندهای اروپایی برای کامیونت‌ها به کامیونت بادسان خلاصه می‌شود که سال‌ها پیش به طور گسترده به دست مشتریان ایرانی رسید.

کامیونت‌ها خودروهای قدرتمند و سریعی نیستند، چرا که به سرعت بالا هنگام رانندگی با آن‌ها نیازی نیست. از سوی دیگر امکانات رفاهی کامیونت‌ها نیز چندان قابل توجه نیست و رانندگی با این خودروها برای مدت طولانی ملال آور خواهد بود. از این رو محدوده فعالیت کامیونت‌ها به مسافت‌های میان برد و کوتاه برد محدود می‌شود، هرچند ممکن است کامیونت‌ها ناچار شوند بیش از هزار کیلومتر را در یک نوبت بپیمایند. استهلاک پایین عمده مزیت کامیونت‌ها در مقایسه با کامیون‌ها است که این مزیت نیز به دلیل افت کیفیت مونتاژ طی سال‌های اخیر کمرنگ شده است.

جدول قیمت کامیونت در بازار داخلی، آذرماه 1399:

مدلسال ساختکارکردقیمت
هیوندای1388سیصد هزار کیلومتر480 میلیون تومان
فوتون1389216 هزار کیلومتر350 میلیون تومان
بادسان1378300 هزار کیلومتر390 میلیون تومان
ایسوزو1388200 هزار کیلومتر520 میلیون تومان
آمیکو1395330 هزار کیلومتر235 میلیون تومان
جک2017صفرکیلومتریک میلیارد و 170 میلیون تومان

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد