موضوعات داغ

جریمه سنگین کارمند تسلا برای بیان اطلاعاتی در خلال یک مصاحبه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

کارمند سابق تسلا، مارتین تریپ، باید مبلغ 40,000 دلار را به علت گفت‌و‌گو با رسانه ها در مورد تاخیرهای به وجود آمده در تولید خودروهای کارخانه گیگافکتوری تسلا در نوادا، پرداخت کند.

این توافق نامه به عنوان جبران بخشی ازغرامت وارده به شرکت، بین تسلا و کارمند سابق آن مارتین تریپ، صورت گرفته است که علت آن افشای غیرقانونی اسرار تجاری مربوط به تسلا مدل 3 است. گزارش شده است که تریپ به نقض قوانین مربوط به حفظ اسرار تجاری محرمانه، اعتراف کرده و علاوه بر این، علی رغم دستور قاضی مبنی بر عدم پرداخت جریمه قبلی که آن نیز مربوط به افشای اطلاعات این شرکت بوده، باید 25,000 دلار اضافه بر این مبلغ را نیز پرداخت کند.

طبق گزارشات بلومبرگ، تریپ از سال 2017 تا 2018 به عنوان تکنسین در گیگافکتوری تسلا مشغول به کار بود و در مدت زمان حضور خود در این شرکت، ایمیل هایی مبنی بر عدم توانایی شرکت در رسیدن به اهداف ایلان ماسک برای تولید 5000 دستگاه تسلا مدل 3 را برای خبرنگاران ارسال می‌کرد. تسلا بی درنگ تریپ را اخراج کرد و بعد از آن درگیری های لفظی آن ها آغاز شد.

تسلا گیگافکتوری

بعدها تریپ به اتهام افترا، به شکایت از ایلان ماسک پرداخت و یک پرونده تشکیل داد. او این شرکت را متهم به انتشار شایعات دروغ درباره خود کرد. قاضی این پرونده را در اوایل سال جاری رد کرده است.

گزارش شده است که تریپ علاوه بر دادن اطلاعاتی درباره زمان تولید و مسائل مربوط به آن، اظهار داشته است که تسلا در هنگام تولید تسلا مدل 3 مقدار قابل توجهی از مواد اولیه را هدر می‌دهد.

این خودروساز، وی را متهم به هک سیستم های شرکت و انتقال چند گیگابایت داده به شرکت های ثالث کرده است.

از سوی دیگر، ایلان ماسک شخصا تریپ را به کارشکنی متهم کرد و طبق خبرگزاری ورج ( (The Vergeدستور هک تلفن تریپ و جاسوسی در پیام های او را به بازرسان داده است.

ماسک همچنین به اشتباه به رسانه ها اعلام کرد که یک فرد ناشناس به او هشدار داده است که تریپ قصد شلیک به افراد شرکت را دارد که بعدها این ادعا توسط کلانتری محلی نادرست تشخیص داده شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد