موضوعات داغ

داستان شیء عجیب فضایی پیدا شده در آمریکا چه بود؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

طی روزهای گذشته انتشار تصاویری از یک مونولیت در ایالت یوتا به شدت خبرساز شده است. بسیاری ظهور این مونولیت را به فیلم ادیسه فضایی استنلی کوپریک ربط دادند. این شیء پس از چند روز خودبخود ناپدید شد و بعد از چند روز در رومانی یک شیء کاملاً مشابه پیدا شد. ظهور عجیب این شیء آنچنان عجیب بود که بسیاری از خبرگزاری های بزرگ دنیا این رویداد عجیب را پوشش دادند. حال پس از چند روز با انتشار یک عکس تبلیغاتی از سوی جیپ، یک شوخی با این شی انجام شده است. ظهور این مونولیت فرصت خوبی را در اختیار جیپ قرار داد تا با انتشار تصاویر رندر شده، این مونولیت عجیب را به عنوان شارژر جیپ رنگلر 4xe معرفی کند. البته که هنوز مشخص نیست دقیقاً این شی از کجا و برای چه در قسمت های مختلف زمین پدید آمده است.

جیپ در تبلیغات خود با اشاره به فیلم ادیسه فضایی عنوان کرده: «جیپ رنگلر 4xe از این دنیا خارج خواهد شد». این عبارات اغراق آمیز شاید برای طرفداران خودروهای الکتریکی یا افراد عامه جذاب جلوه کند اما طرفداران قدیمی جیپ همان پیشرانه هشت سیلندر HEMI به قدرت 375 اسب‌بخار را ترجیح می‌دهند.

تبلیغ خلاقانه جیپ

جیپ برای نسخه 4xe رنگلر از یک موتور دو لیتری چهار سیلندر ساخته شده توسط آلفارومئو و دو موتور الکتریکی استفاده کرده است. وظیفه انتقال قدرت نیز بر عهده گیربکس هشت سرعته اتوماتیک TorqueFlite قرار دارد. جیپ رنگلر 4xe در حالت تمام الکتریکی توان پیمایش 40 کیلومتر را خواهد داشت.

جیپ رنگلر 4xe پاک‌ترین خودروی جیپ است که تاکنون به تولید رسیده اما توانایی‌های آفرود قابل توجهی دارد. قفل دیفرانسیل، نسبت‌های ورود و خروج مناسب و اکسل‌های دانا 44 بخشی از تجهیزات ویژه این خودرو هستند.

جیپ رنگلر 4xe با ده رنگ خارجی و دو مدل تریم داخلی قابل خرید خواهد بود. علاوه بر نشان ویژه که نماد پلاگین هیبرید بودن این خودرو است، رنگ آبی قلاب‌ها و فلاپ‌ها نیز نشان دهنده متفاوت بودن این خودرو از سایر محصولات جیپ خواهد بود.

جیپ برنامه دارد تا سال 2021 جیپ رنگلر 4xe را به نمایندگی‌هایش در ایالات متحده بفرستد. هنوز قیمت نهایی این خودرو مشخص نیست اما احتمال می‌رود قیمتی در حدود 40 هزار دلار برای این خودرو تعیین شود که رقمی گزاف خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد