موضوعات داغ

نتایج فاجعه بار رنو کوئید در تست تصادف انکپ جهانی +‌ فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

روند روز افزون تست خودروها توسط مراکز معتبر آزمون ایمنی خودروسازان را ناچار کرده تا خودروهایی ایمن‌تر روانه بازار کنند، با این حال همچنان خودروسازان سعی دارند خودروهای با سطح ایمنی نازل را در کشورهای کمتر توسعه یافته به فروش برسانند. در تازه ترین ویدیوهای منتشر شده از انکپ جهانی، نتایج فاجعه بار تست تصادف رنو کوئید، هاوال H1 و گریت وال استید 5 منتشر شده‌اند. هر سه خودرو به تازگی وارد بازار آفریقای جنوبی شده‌اند و با توجه به این نتایج فاجعه بار، به نظر نمی‌رسد که مشتریان به خوبی از آن‌ها استقبال کنند.

رنو کوئید خودرویی است که برای بازار هند توسعه داده شده و پس از آن به برزیل نیز صادر شده است. قرار بود تا این خودرو به عنوان محصول جایگزین پراید در ایران نیز مونتاژ شود که بازگشت تحریم‌های بین المللی علیه صنعت خودرو این برنامه را ناکام گذاشتند. پس از آن‌که سال پیش لاتین انکپ اقدام به بررسی ایمنی رنو کوئید کرد، شعبه جهانی انکپ نیز اقدام به انجام تست تصادف رنو کوئید از ناحیه جلو با سرعت 64 کیلومتربرساعت کرده است.

مطابق آمار و اطلاعات منتشر شده از گلوبال انکپ، رنو کوئید در زمینه محافظت از سرنشینان امتیاز قابل قبول و خوب دریافت کرد. در گردن سرنشینان در برخوردها محافظت خوبی به عمل می‌آید اما میزان محافظت از قفسه سینه سرنشینان جلو ضعیف بوده است. بدنه و ساختارهای خودرو نا پایدار توصیف شده‌اند تا در نهایت رنو کوئید موفق به کسب 2 ستاره در زمینه حفاظت از سرنشینان بزرگسال و دو ستاره در زمینه حفاظت از سرنشینان خردسال شود.

نسخه عرضه شده از رنو کوئید به برزیل براساس نسخه هند ساخته شده و از میزان محافظت بهتر از سرنشینان بزرگسال و خردسال، ایزوفیکس و کیسه هوای استاندارد برای سرنشینان جلو و کیسه هوای جانبی برخوردار است. رنو کوئید براساس پلتفرم شهری K-ZE رنو بنیان نهاده شده که داچیا اسپرینگ نیز براساس همین پلتفرم توسعه یافته است.

شاسی بلند چینی هاوال H1 نیز در تست تصادف گلوبال انکپ دو ستاره ایمنی در زمینه محافظت از سرنشینان بدست آورد، در حالی‌که پیکاپ گریت وال استید 5 که در آفریقا با نام باکی شناخته می‌شود، تنها یک ستاره برای محافظت از سرنشینان بزرگسال و صفر ستاره برای محافظت از سرنشینان خردسال کسب کرد. نمونه مورد آزمایش از گریت وال استید 5 تیپ پایه این خودرو بود که فاقد کیسه هوا است و بنابر گزارش گلوبال انکپ، ستون فرمان در صورت عدم وجود کیسه هوا برای راننده مرگبار خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد