موضوعات داغ

جریمه بدهکاران آزادراهی مشخص شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

باتوجه به لایحه بودجه سال 1400، جریمه رانندگانی که اقدام به پرداخت عوارض مصوب در شبکه آزادراهی نکنند ، معادل ۲۰ درصد مازاد بر نرخ مصوب بوده و هر ماه به جریمه آنان درصد دیگری اضافه خواهد شد.

به گزارش خودروبانک و به نقل از ایرنا، گفته می شود که بر اساس بند «هـ» ماده واحده بودجه پیشنهادی سال 1400 دولت به مجلس، جریمه پرداخت نکردن عوارض مصوب آزادراه‌ها مشخص شده و معادل 20 درصد مازاد بر نرخ مصوب خواهد بود که هرماه تاخیر آن نیز جریمه به همراه خواهد داشت.

باتوجه به این موضوع، پرداخت عوارض مصوب در شبکه آزادراهی پس از گذشت هفت روز از زمان تردد در آزادراه، مشمول جریمه غیرقابل بخشودگی خواهد شد که معادل ۲۰ درصد مازاد بر عوارض مصوب در آزادراه تعیین شده است.

علاوه بر این همچنین در صورت تاخیر بیش از یک ماه در پرداخت جریمه، علاوه بر اصل عوارض و جریمه مذکور، افراد مشمول جریمه‌ معادل ۲ درصد مجموع نرخ عوارض مصوب و جریمه ۲۰ درصدی به ازای هر ماه تاخیر خواهند شد. البته در این بند از لایحه اشاره ای به عوارض الکترونیکی یا غیرالکترونیکی نشده است و معلوم نیست که این جریمه ها شامل آزادراه های الکترونیکی هم می شود یا نه.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد