موضوعات داغ

حل مشکل تردد کرونایی با دریافت کد پلاک بومی فقط در 45 دقیقه

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

سرهنگ علی محمدی، رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا در خصوص تغییر پلاک خودروها با توجه به منطقه و محل سکونت آنان عنوان داشت که بر اساس ماده 6 آیین نامه راهنمایی و رانندگی، اشخاص حقیقی و حقوقی حداکثر ظرف 10 روز از زمان تغییر محل اقامت باید نشانی و کدپستی محل سکونت جدید خود را به واحد شماره گذاری اعلام کنند و در صورت عدم اقدام، مسئولیت مربوط به عدم اطلاع نشانی جدید بر عهده مالک است.

به گزارش خودروبانک و به نقل از فارس، رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور افزود: بر همین اساس افرادی که دارای پلاک شهرستان دیگر هستند و در محل دیگر سکونت دارند باید پس از تغییر محل سکونت سریعا نسبت به تغییر کد پلاک خود اقدام کنند.

سرهنگ علی محمدی در ادامه بیان داشت: با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر ممنوعیت تردد پلاک غیربومی، هموطنان به منظور تردد در این مناطق نسبت به تغییر کد پلاک خود با توجه به محل سکونت اقدام کنند.

وی در ادامه در خصوص نحوه تغییر کدپلاک گفت: با توجه به بازگشایی مراکز تعویض پلاک به غیر از 10 مرکز استان که همچنان در وضعیت قرمز کرونایی هستند، افراد می توانند با نوبت دهی اینترنتی و داشتن مدارک احراز محل سکونت از جمله سند مالکیت، اجاره نامه، مدارک هویتی و مدارک خودرو به همراه خودرو به یکی از مراکز تعویض پلاک مراجعه و کد پلاک شهر محل سکونت خود را تغییر دهند.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور در پایان تصریح کرد: کل فرآیند تغییر کد پلاک بین 45 تا یک ساعت انجام می شود و شما پس از تغییر کد پلاک و با داشتن خودروی پلاک غیربومی قادر به تردد در شهر محل سکونت خود در شرایط محدودیت ترددها خواهید بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد