موضوعات داغ

آموزش راننده فراری توسط دور تمرینی پیر گسلی

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

چارلز لکلرک گفته است که برای درک بهترین خط مسیر برای کسب سریعترین زمان، قبل از شروع مرحله تعیین خط فرمول یک سخیر ۲۰۲۰، ویدیو دور راننده تیم آلفاتائوری، پیر گسلی را تماشا کرده است.

راننده جوان تیم فراری توانست در پیستی که هیج کسی به علت سرعت بالا بودن آن انتظار خاصی از فراری نداشت رتبه چهارم خط استارت را کسب کند.

لکلرک در صحبت با Sky Sports F1 بیان داشته است که متوجه شده گسلی برای کسب رده سوم تمرین آخر فرمول یک بحرین ۲۰۲۰، در پیچ سوم از تمام محدوده کناری پیست استفاده کرده است و او از همین روش در مرحله تعیین خط استفاده کرده است.

چارلز در باره سریعترین دور خود در بخش سوم تعیین خط گفت:

من خیلی ترسیده بودم چرا که خیلی خیلی دیر وارد پیچ اول شدم اما به هر حال پیچ را به سلامت طی کردم و خروج خوبی داشتم. در ادامه در پیچ ۴ یک ضریه ناگهانی داشتم و با خودم گفتم شاید لاستیک ها تا پایان دوام نیاورند.

از نظر رانندگی بعد از تمرین سوم یک جهش بزرگ داشتم آنهم به خاطر تماشای دور پیر بود و یاد گرفتن نحوه طی کردن پیچ هفت توسط او، بنابراین خیلی متشکرم گسلی. این تنها پیچی بود که برای من مشکل ساز شده بود و در دور پایانی توانستم به خوبی روش گسلی را اجراء کنم.

لکلرک دقایق پایانی تعیین خط را به پیست نیامد چرا که معتقد بود ترافیک آخر تعیین خط مشکل ساز خواهد بود.

به دو دلیل تصمیم گرفتم بجای تلاش در اواخر زمان سوم تعیین خط در همان ابتدا نهایت تلاش خود را انجام دهم.

اول اینکه به نظرم ترافیک زیادی که در دقایق پایانی ایجاد می شود امکان ثبت یک زمان سریع را از راننده می گیرد.

دوم اینکه برنامه من مشخص بود و تنها به دنبال اجرایی کردن آن بودم. صادقانه بگویم، فکر نمیکنم اگر تعداد دور بیشتری هم در پیست می زدم منجر به ثبت زمانی سریعتر از این می شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد