موضوعات داغ

هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ در خارج از کشور چقدر قیمت دارد؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ در ماه اکتبر رونمایی شد و با وجود اینکه فقط یک فیس‌لیفت است، در آن شاهد تغییرات قابل‌توجهی خواهیم بود. البته این تغییرات باعث افزایش قیمت این مدل می‌شوند، و حالا می‌دانیم مقدار این افزایش قیمت چقدر خواهد بود.

براساس اطلاعات سایتی که متخصص آنالیز قیمت خودروها در ایالات‌متحده است، قیمت نسخه پایه سانتافه SE از ۲۸ هزار دلار آغاز می‌شود، که نسبت به مدل ۲۰۲۰ افزایش ۵۷۵ دلاری دارد.

نسخه کالیگرافی که مدل جدیدی در خط تولید سال ۲۰۲۱ است، با قیمت ۴۳،۴۷۵ دلار عرضه خواهد شد. در مقایسه با نسخه محدود کنونی با رانندگی تمام چرخ محرک (۴۰،۷۵۰ دلار)، این مدل افزایش قیمت ۲،۷۲۵ دلاری دارد. البته در تمام قیمت‌های ذکرشده، هزینه تحویل خودرو هم حساب شده است.

با این حال افزایش قیمت مدل ۲۰۲۱ با اضافه شدن امکانات زیادی همراه شده است. علاوه بر تغییرات ظاهری، و چراغ‌های روز مشابه هیوندای پالیسید، سانتافه ۲۰۲۱ روی پلتفرم جدیدی ساخته شده است. شاسی جدید عملکرد، هندلینگ و ایمنی بهتری ارائه می‌دهد. همچنین استفاده از این شاسی احتمال اضافه کردن پیشرانه الکتریکی به این مدل را بالا برده است.

سانتافه

نسخه کالیگرافی جدید، که امسال برای مدل پالیسید هم عرضه شد، دارای امکانات ویژه و مواد باکیفیت است. این امکانات شامل چرم ناپای باکیفیت، جلوپنجره تغییریافته، تزئینات باکیفیت درب/صندلی، یک نمایشگر سربالای تمام رنگی، نورپردازی محیطی گسترده، و چرخ‌های ۲۰ اینچی اختصاصی هستند. این مدل از موتور ۲.۵ لیتری توربو و رانندگی تمام چرخ محرک بهره می‌برد.

همچنین سانتافه اولین شاسی بلند هیوندای است که با پیشرانه هیبریدی عرضه خواهد شد. ترکیبی از یک موتور توربوشارژ ۱.۶ لیتری چهارسیلندر خطی، یک استارت ژنراتور ۱۳ کیلوواتی، و یک موتور الکتریکی ۴۴ کیلوواتی، که خروجی کلی آن‌ها توان ۲۲۵ اسب بخار و گشتاور ۲۶۴ نیوتن متر است.

انتظار می‌رود مدل‌های غیرهیبریدی تا پایان سال میلادی در نمایندگی‌ها عرضه شوند، در حالی که سانتافه هیبریدی ساخت کره در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد. یک مدل پلاگین هیبریدی هم در راه است، اما هنوز تاریخ عرضه آن مشخص نیست.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد