موضوعات داغ

ژاپن ممکن است فروش خودروهای بنزینی و دیزلی جدید را از اواسط دهه ۲۰۳۰ ممنوع کند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

روند خنثی کردن تاثیر تغییرات آب و هوایی همچنان در حال پیشروی است. و البته صنعت خودروسازی، که نقش زیادی در آشفتگی کنونی دارد، در حال پیدا کردن راه‌هایی برای معکوس کردن اثرات مخرب آلودگی‌های کربنی با کمک گرفتن از فروش خودروهای برقی و هیبریدی است، چون چاره دیگری برای این صنعت باقی نمانده است. ژاپن جدیدترین کشوری است که ضرب‌الاجلی را برای ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی جدید اعلام می‌کند.

طبق این گزارش، ژاپن اواسط دهه ۲۰۳۰ را برای اجرای این اقدام در نظر گرفته است و انتظار دارد خودروسازان از فروش خودروهای جدید با سوخت فسیلی پس از آن تاریخ خودداری کنند. لازم به ذکر است که نخست‌وزیر یوشیهیده سوگا در ماه اکتبر قول داده‌ که دولت ژاپن تا سال ۲۰۵۰ انتشار گازهای گلخانه‌ای را در این کشور به صفر خواهد رساند.

نیسان آریا

این یعنی سرزمین آفتاب تابان در حال پیوستن به کشورهای دیگری است که چنین ضرب‌الاجلی را تعیین کرده‌اند. بریتانیا، نروژ و آلمان به تازگی و برخی از ایالت‌های آمریکا و کانادا قبلا برای اجرای این اقدام اعلام آمادگی کرده‌اند.

خودروسازان از مدت‌ها پیش برای رسیدن به این هدف گام برداشته‌اند، به همین دلیل است که امروزه شاهد تولید خودروهای هیبریدی و برقی بیشتری هستیم. شرکت‌های خودروسازی می‌دانند که آینده در گرو خودروهای بدون آلودگی است و روی آوردن به تولید خودروهای الکتریکی، آینده آن‌ها را تضمین خواهد کرد.

با این حال، ضرب‌الاجل جدید ژاپن فشار بیشتری روی خودروسازان این کشور مانند تویوتا، هوندا، نیسان و میتسوبیشی قرار می‌دهد، تا سرعت بیشتری به روند تحقیق و توسعه الکتریکی‌سازی خط تولید خود بدهند. به تازگی شاهد عرضه مدل‌های جدید ژاپنی، مانند کراس‌اوور الکتریکی نیسان آریا بوده‌ایم، بنابراین در آینده باید منتظر مدل‌های جدیدی باشیم.

انتظار می‌رود وزارت صنعت ژاپن برنامه رسمی ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی جدید را تا پایان سال جاری اعلام کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد