موضوعات داغ

زیباترین خودروی سال 2021 ژاپن انتخاب شد، مزدا MX-30 در اوج سادگی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

در جدیدترین بررسی صورت گرفته برای انتخاب زیباترین خودروی سال 2020 – 2021 ژاپن، خودروی کراس اوور مزدا MX-30 موفق به دریافت این عنوان در سرزمین مادری خود شد.

از لحاظ طراحی، مزدا MX-30 یک ماشین ساده نیست و از نظر طراحی بسیار پیچیده و مفهومی طراحی شده تا جذابیت خاصی در چهره به ظاهر ساده آن نشان داده شود. برای توسعه این خودرو از طراحی موسوم به Kodo استفاده شده است که تحت فلسفه طراحی دمیدن زندگی در اتومبیل بوده و پویایی بسیار زیادی به چهره بخشیده است که با کمی تامل در طراحی آن، می توان زیبایی بسیار بالای آن به خوبی درک کرد.

درحالی که طراحی خودروهای معروف روزبه روز خشن تر و پیچیده تر می شود، اما همانطور که گفتیم ظاهر مزدا MX-30 بسیار ساده و در عین حال چشم نواز طراحی شده است و طراحی دوستانه آن در داخل و خارج از کابین، آرامش خاصی به کاربران داخل و مخاطبان بیرونی منتقل می کند. مزدا همیشه سعی داشته تا پیوند ویژه ای میان محصولات و مشتریانش ایجاد کند و راحتی و لذت را همزمان برای آنان فراهم سازد که با طراحی این خودرو توانسته به هدف خود برسد.

مزدا MX-30

مزدا MX-30 در سالگرد 100 سالگی این شرکت خودروسازی معرفی شد و به خوبی می توان فهمید که طراحی این خودرو چقدر برای شرکت سازنده مهم است تا حامل پیامی مهم برای مخاطبانش باشد. در این رابطه مدیر مسئول طراحی و سبک تجاری شرکت خودروسازی مزدا می گوید:

*این باعث افتخار است که خودروی مزدا MX-30 این جایزه را به عنوان نشانه احترام بسیار زیاد برای طراحی خود دریافت می کند و من واقعا از تمام کسانی که حمایت خود را از این خودرو اعلام کردند، سپاسگزارم.

در سال 2010، ما شروع به استفاده از طراحی موسوم به Kodo تحت فلسفه طراحی دمیدن زندگی در اتومبیل کردیم و در نهایت تلاش های ما در سال دهم به نتیجه رسید و توانستیم به یک جهت گیری جدید در طراحی خودرو از طریق MX-30 برسیم.

با حرکت رو به جلو، ما همچنان افتخار برند ژاپنی بودن خود را ادامه خواهیم داد و متعهد به بهبود روزافزون طراحی محصولات مزدا خواهیم شد*

مزدا MX-30

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/9/18
سلام. این کجاش خوشگله؟!! تازه اینم از کوبیک s+ 528 ما کپی برداری کرده !! قوس سقفش عین قوس کوبیکه و شکی نیست طراحیشو دزدیدن.
1399/9/18
از این انتخاب مشخصه که ژاپنی ها کمتر به ظاهر اهمیت میدن