موضوعات داغ

تویوتا بالاخره یک خودرو الکتریکی خواهد ساخت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تویوتا در الکتریکی کردن خط تولید خودش کُند عمل کرده است. نه به دلیل اینکه فناوری موردنیاز برای این کار را ندارد، چون از زمان معرفی تویوتا پریوس پادشاه بازار خودروهای هیبریدی بوده است. این شرکت همچنین روی خودروهای پیل سوختی مانند تویوتا میرای سرمایه‌گذاری کرده است و مدل UX300e را در اروپا و چین به فروش می‌رساند. اما با توجه به افزایش فروش خودروهای الکتریکی، به نظر می‌رسد تویوتا سرانجام قصد دارد خط تولید خودش را گسترش دهد.

امروز این شرکت خودروسازی اعلام کرد که یک شاسی بلند برقی برای اروپا توسعه داده که روی پلتفرم الکتریکی ماژولار e-TNGA تویوتا ساخته می‌شود و طی چند ماه آینده رونمایی خواهد شد.

باب کارتر، رئیس فروش تویوتا در آمریکای شمالی اظهار داشت که یک تویوتا الکتریکی در آمریکا عرضه خواهد شد. هنوز نمی‌دانیم کدام برند این شرکت اولین خودرو برقی تویوتا را عرضه خواهد کرد، اما حداقل می‌دانیم یک خودرو الکتریکی توسط این شرکت ژاپنی عرضه خواهد شد.

طی یک سخنرانی برای بازار اروپایی این شرکت، کوجی تویوشیما معاون تویوتا در کارخانه ZEV گفته این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، هرساله ۵.۵ میلیون خودرو برقی را در سطح جهانی به فروش برساند. تویوشیما گفته تویوتا در همین بازه زمانی ۶۰ خودرو الکتریکی جدید را معرفی خواهد کرد. این تعداد شامل خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی، الکتریکی و هیدروژنی پیل سوختی هستند.

پلتفرم الکتریکی ماژولار e-TNGA تویوتا

تویوشیما همچنین به این نکته اشاره کرده که تویوتا قصد دارد یک خودرو الکتریکی با استفاده از بسته باتری حالت جامد در نیمه اول دهه ۲۰۲۰ بسازد. اظهارنظری جسورانه که دنیای خودروهای الکتریکی را تغییر خواهد داد، چون باتری‌های حالت جامد سریع‌تر شارژ می‌شوند و محدوده مسافت بیشتری نسبت به باتری‌های لیتیوم یونی سنتی ارائه می‌دهند. همچنین این اقدام قرار است زودتر از تاریخ اعلام‌ شده قبلی صورت بگیرد، چون این شرکت قبلا اعلام کرده بود این فناوری در سال ۲۰۲۵ برای آن‌ها قابل استفاده خواهد بود.

آندریا کارلوچی مدیر محصولات و بازاریابی تویوتا در اروپا درباره اینکه چرا این شرکت تا وقتی مجبور شده به بازار خودروهای الکتریکی وارد شود برای این کار صبر کرده ‌است، گفته فناوری هبیریدی به این شرکت اجازه داده تا استانداردهای آلایندگی سخت‌گیرانه در اروپا را بدون عرضه خودروهای الکتریکی رعایت کند. او گفته است:

اگرچه موفقیت در بازار هیبریدی، ثباتی که به آن نیاز داشتیم را در اختیار ما قرار داده، اما دیگر پیشرانه‌های الکتریکی در زمان مناسب و وقتی زیرساخت‌ها فراهم باشند معرفی خواهند شد. و این زمان حالا خیلی نزدیک‌تر از گذشته است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد