موضوعات داغ

جنسیس GV70، شاسی بلند جدید و لوکس هیوندای رسماً معرفی شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

به لطف پیش نمایش اولیه جنسیس GV70 در ماه اکتبر، می دانستیم که با یک خودروی شاسی بلند جذاب و زیبا روبرو خواهیم شد و اکنون با معرفی رسمی این خودرو از سوی جنسیس، می توان بهتر دید که خودروی جنسیس GV70 چهره ای الگوگرفته از برادر بزرگ تر خود یعنی GV80 دارد، اما یک کپی کاری کامل نیست و می توان با دقت به جزییات طراحی شاهد تفاوت هایی میان آنان بود.

طبق اعلام رسمی شرکت جنسیس، اکنون می دانیم که خودروی 2022 جنسیس GV70 با سه موتور مختلف بنزینی و دیزلی وارد بازار خواهد شد که به ترتیب شامل یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر، یک موتور 3.5 لیتری شش سیلندر توربوشارژر و همچنین شامل یک پیشرانه 2.2 لیتری چهار سیلندر توربودیزل می شود که احتمالا تمامی آنان با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک در دسترس مشتریان قرار می گیرد.

خودروی جنسیس GV70 توسعه پیدا کرده تا در بازارهای بین المللی رقیبی برای مرسدس بنز GLC، بی ام و X3 و همچنین خودروی ولوو XC60 باشد و با سطح امکانات بسیار خوبی که دارد، می تواند رقیبی سرسخت برای رقبای اروپایی خود به شمار آید.

جنسیس GV70

با بررسی دقیق مشخصات فنی جنسیس GV70، می توان اول از همه به پیشرانه چهار سیلندر 2.5 لیتری توربوشارژر خودرو اشاره کرد که دارای خروجی قدرت 300 اسب بخاری و گشتاور 421 نیوتن متری بوده و مشابه آن در خودروی جنسیس GV80 هم مورد استفاده قرار گرفته است.

گزینه قوی تر مشتریان برای انتخاب، پیشرانه شش سیلندر 3.5 لیتری خواهد بود که می تواند خروجی قدرت 375 اسب بخاری و گشتاور 530 نیوتن متری در اختیار کاربران خود قرار دهد و در حال حاضر، قوی ترین انتخاب مشتریان برای استفاده بر روی جنسیس GV70 خواهد بود.

اگر هم به دنبال یک پیشرانه اقتصادی با سوخت ارزان هستید، پیشرانه 2.2 لیتری چهار سیلندر توربودیزل می تواند انتخاب مطلوب مشتریان باشد که میزان خروجی قابل قبول 207 اسب بخاری و گشتاور بسیار خوب 440 نیوتن متری در اختیار آنان قرار خواهد داد.

جنسیس GV70

مانند دیگر شاسی بلندهای هیجان انگیز دیگر، جنسیس GV70 مجهز به دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی بوده و همچنین از یک سیستم تعلیق با کنترل کننده های الکترونیکی و سیستم پایش مسیر سود می برد که درست همانند محصولات مرسدس بنز، با استفاده از یک اسکنر جلو و استفاده از داده های ناوبری می تواند چاله، سطوح ناهموار و یا موانع را تشخیص داده و سیستم تعلیق را برای مواجه شدن با آنان آماده کند.

مانند هر وسیله نقلیه مدرن دیگر، جنسیس GV70 هم انبوهی از سیستم های ایمنی را به همراه دارند که در این بخش می توان به موارد مهمی نظیر سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار خروج از جاده و حفظ خودرو بین خطوط، سیستم هشدار و پیشگیری از برخورد جلو و یا فناوری های جدیدی همچون اسکنر اثر انگشت برای راه اندازی وسیله نقلیه و پرداخت هزینه خدمات ابری مانند بنزین یا عوارض، سیستم هشدار وجود سرنشین بر روی صندلی عقب هنگام خروج از خودرو و بسیاری از موارد دیگر اشاره داشت.

جنسیس GV70 به زودی در کره جنوبی عرضه خواهد شد و انتظار می رود که از نیمه دوم سال 2021 پای این خودرو به سایر بازارهای جهانی باز شود.

جنسیس GV70

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/9/19
فرمانش به عنوان یک خودروی لوکس خیلی خیلی زشته