موضوعات داغ

مدیر تیم فراری: لکلرک می تواند مانند شوماخر، پیشتاز باشد

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

ماتیا بینوتو معتقد است چارلز لکلرک می تواند جا پای مایکل شوماخر بگذارد و همانند او فراری و خودش را، رهبر مسابقات فرمول یک کند.

مایکل شوماخر راننده افسانه ای تیم فراری است که توانسته حد فاصل سالهای ۱۹۹۹تا۲۰۰۴ این تیم ایتالیایی را به ۶قهرمانی و خود را به ۵قهرمانی جهان برساند.

بدیهی است که فراری امروز، از آن فراری افسانه ای فرسنگ ها فاصله دارد و اکنون تیم مرسدس و لوئیس همیلتون بر قله فرمول یک ایستاده اند. اما بینوتو معتقد است لکلرک کسی است که می تواند فراری را به اوج برگرداند.

بینوتو از شباهت دوران ورود شوماخر به فراری و آمدن لکلرک به این تیم سخن گفته است:

من اغلب این دو دوره را با هم مقایسه می کنم. در آن زمان یعنی از ۱۹۹۵تا۲۰۰۰ در فرمول یک سرمایه گذاری زیادی کردیم، همانطور که الآن این کار را انجام داده ایم. در آن دوران بر روی تکنولوژی و جذب مهندسین جوان کار کردیم، اکنون نیز همین راه را در پیش گرفته ایم.

اگر امروز به روند فراری نگاه کنید متوجه می شوید که مهندسان جوانی را به خدمت گرفته ایم که توانسته اند پایه های این تیم را شکل دهند. ما در آن دوران رهبری به نام شوماخر داشتیم و من فکر میکنم چارلز میتواند امروز نقش آن رهبر را به دست بگیرد. البته چارلز از نظر تجربه با شومی متفاوت است، زمانیکه شوماخر به فراری آمد دو قهرمانی جهان را در کارنامه خود داشت که چارلز اینگونه نیست.

اما من فکر می کنم در بخش رانندگان یک رهبر خوب داریم و این خیلی مهم است. کلیت تیم نیز در راستای تبدیل شدن به برنده شکل گرفته است و این برای ساخت یک چرخه برد در آینده بسیار مفید است.

بینوتو و لکلرک
بینوتو به خوبی می داند که مقایسه چارلز با شوماخر خیلی هم صحیح نیست، نابغه آلمانی زمانیکه به فراری آمد توانسته بود توسط تیم بنتون به دو مقام قهرمانی جهان دست پیدا کند، موردی مهمی که لکلرک از آن بی بهره است.

هر دو، راننده های بسیار با استعدای هستند. لکلرک سریع است، در سبقت گیری بسیار خوب عمل می کند و در دفاع کردن از رده خودش عالی است. او به دنبال برد است و چیزی جزء پیروزی او را راضی نمی کند درست مثل مایکل.

اما اکنون چارلز بسیار جوانتر از آن دوران مایکل است، او باید به عنوان رهبر تیم پیشرفت کند. موفقیت فردای فراری به نوعی در گرو نحوه رفتار او به عنوان رهبر تیم است.

البته که مایکل از قبل از آمدنش به فراری رهبریت خودش را ثابت کرده بود اما چارلز باید به عنوان یک رهبر پیشرفت کند و پیشرفت خوبی نیز داشته است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد