موضوعات داغ

درگ بوگاتی ویرون با چهار خودرو تسلا مختلف را تماشا کنید + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بوگاتی ویرون بیشتر از اینکه یک خودرو باشد یک بیانیه بود. این مدل که فقط به اصرار فردیناند پیئش مدیرعامل وقت گروه فولکس‌ واگن ساخته شد، با وجود قیمت نزدیک به دو میلیون دلار، ضرر مالی زیادی به این خودروسازی بزرگ وارد کرد.

گروه فولکس ‌واگن به ساخت خودروهای قابل‌اعتماد اما خسته‌کننده شهرت داشت، و با وجود اینکه خودروسازانی مانند پورشه یا لامبورگینی بخشی از این گروه بودند، وجهه برند اصلی یعنی فولکس ‌واگن، روی تمام این گروه خودروسازی تاثیر گذاشته بود. پیئش احساس کرد زمان عرضه یک خودرو خاص و جذاب رسیده، و در سال ۲۰۰۵ بوگاتی این مدل را ساخت.

عرضه ویرون در آن زمان توجهات زیادی را به خود جلب کرد. تقریبا همه چیز درباره این مدل خیلی عجیب و غریب بود: این مدل با موتور ۸ لیتری W16 با چهار توربوشارژر عرضه شد که توان ۹۸۷ اسب‌بخار تولید می‌کرد. این خودرو قرار بود سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان باشد و اگر باند فرودگاه بزرگی در اختیارش قرار می‌گرفت می‌توانست این رکورد را ثبت کند. البته این مدل مصرف سوخت خیلی زیادی داشت و تایرهایش خیلی سریع‌تر از حد معمول پاره می‌شدند، اما این نکات برای کسی مهم نبود.

نکته مهم درباره ویرون و مدل‌های مدرن بوگاتی این است که قدرت کافی برای به رخ کشیدن خودشان را دارند. اما اگر ویرون در یک سری مسابقات درگ با چند مدل تازه‌وارد رقابت کند نتیجه چیست؟

ویرون در برابر چهار خودرو الکتریکی ساخته تسلا قرار گرفته است. متاسفانه این چهار مدل خانواده S3XY را تشکیل نمی‌دهند، بلکه مخفف نام آن‌ها به شکل SS3X درمی‌آید. اما از طرفی، اگر ویرون بتواند یک مدل ۳ پرفورمنس را شکست دهد، رقابتش با مدل Y پرفورمنس کار بیهوده‌ای است.

خوشبختانه، کسانی که این مسابقات را برگزار کرده‌اند آن‌ها را به ترتیب مناسبی قرار داده‌اند تا هیجان را بالا ببرند. این یعنی ابتدا مدل ۳ پرفورمنس، سپس مدل X P100D، سپس مدل S P100D و در نهایت مدل S پرفورمنس ۲۰۲۱ بهترین مدل کنونی تسلا با ویرون مسابقه می‌دهند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/9/22
اینا آقازاده های اون طرفن
1399/9/22
این ویدیو نشون داد که حتی آخرت ماشین بنزینی هم در مقابل تکنولوژی الکتریکی دیگه شانسی نداره ، بوگاتی هم تو صفرتا صد از تسلا شکست خورد
1399/9/23
فکر نکنم درگ بین خودرو متعلق به ۱۵ سال قبل با ماشینی که الان ساخته میشه عادلانه باشه.