موضوعات داغ

سهم شاسی بلندها از بازار احتمالاً تا ۷۵٪ افزایش خواهد یافت! حکمرانی قدبلندها

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

ولوو انتظار دارد شاسی بلندها درصد زیادی از فروش جهانی این شرکت را به خود اختصاص دهند، و به همین منظور قصد دارد مدل جدیدی کوچکتر از کراس‌اوور کامپکت ولوو XC40 را به خط تولیدش اضافه کند.

هاکان ساموئلسون مدیرعامل ولوو در مصاحبه‌ای گفته است:

با افزودن یک شاسی بلند کوچکتر، سهم مدل‌های شاسی بلند در بازار بیشتر خواهد شد و شاید در آینده این سهم به ۷۵٪ از تمام بازارها برسد.

در حالی که او هیچ چارچوب زمانی برای زمان رسیدن سهم شاسی بلندها به ۷۵٪ از بازار اعلام نکرده، اما تا پایان ۱۱ ماه اول سال ۲۰۲۰ شاسی بلندها ۷۱٪ از فروش جهانی تمام خودروهای ولوو را به خود اختصاص داده‌اند، که این مقدار در دوره مشابه سال گذشته ۶۳٪ بوده است.

پرفروش‌ترین مدل این خودروساز در سال جاری کراس‌اوور ولوو XC60 با فروش ۱۶۹،۴۴۵ دستگاه بوده‌ است. مدیر ارشد ولوو گفته است:

امروزه مردم تمایل زیادی به خرید شاسی بلندهای کوچک دارند. این مدل‌ها بخش سودآوری از بازار را تشکیل می‌دهند.

مدل جدید، که طبق گفته ساموئلسون نشان XC خواهد داشت، تمام الکتریکی است و روی معماری تجربه پایدار که با همکاری جیلی ساخته شده توسعه خواهد یافت. او گفته است:

برای اینکه هزینه‌های ساخت را کاهش دهیم، مجبوریم این معماری را به اشتراک بگذاریم. ما این شانس را داریم تا یک خودرو سودآور در این بخش از بازار داشته باشیم که همچنین بتواند با دیگر مدل‌ها رقابت کند.

حتی با وجود اینکه برند سوئدی هنوز مشخص نکرده فروش این شاسی بلند جدید چه زمانی آغاز خواهد شد، اما می‌دانیم که شرکت لینک در سال آینده مدل خودش مبتنی بر معماری تجربه پایدار را عرضه خواهد کرد.

ولوو به دنبال این است تا سالانه یک خودرو الکتریکی عرضه کند، و این برنامه را با XC40 ریشارژ آغاز می‌کند، که شاسی آن مشابه مدل تمام الکتریکی است که سال آینده عرضه خواهد شد. ساموئلسون در ادامه گفت:

برای اینکه سود بیشتری نصیب ولوو شود، باید روی خودروهای خاص‌تر با قیمت بالاتر تمرکز کنیم. به مشتریانی که به دنبال خودروهایی با قیمت کمتر از مدل‌های ما هستند توصیه می‌کنیم نگاهی به محصولات شرکت لینک داشته باشند. آن‌ها خودروهای خود را با قیمت کمتری نسبت به محصولات ما عرضه می‌کنند.

او همچنین در مورد تولید یک شاسی بلند بزرگتر نسبت به XC90 گفته است:

اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم، باید آن را به شیوه‌ای پایدار انجام دهیم. ما باید اطمینان حاصل کنیم که این خودرو برای الکتریکی شدن بهینه است. به نظرم در آینده، خودروهای شاسی بلند باید آیرودینامیک بهتری داشته باشند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد