موضوعات داغ

تویوتا میرای ۲۰۲۱ رسماً معرفی شد، پیشروی تویوتا در تکنولوژی Fuel Cell

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت ژاپنی تویوتا گفته نسل جدید میرای پیل سوختی (Fuel Cell) از این ماه در نمایندگی‌های آمریکای شمالی به فروش خواهد رسید، اما اولین نسخه‌ای که عرضه می‌شود مدل مخصوص بازار ژاپن است. با این حال، قیمت‌گذاری در بازار داخلی ژاپن ممکن است نشانه‌ای برای قیمت این مدل در آمریکا باشد.

شرکت تویوتا مدل میرای ۲۰۲۱ را در ماه نوامبر برای آمریکا معرفی کرد. در ژاپن، میرای ۲۰۲۱ از ۹ دسامبر در دسترس قرار گرفته و قیمت آن از ۶۸ هزار دلار آغاز می‌شود.

این حدودا ۱۰ هزار دلار بیشتر از قیمت میرای ۲۰۲۰ در آمریکاست، اما با توجه به اینکه عوامل مختلفی روی قیمت‌گذاری خودروها تاثیر دارند، همچنان باید منتظر اعلام قیمت رسمی میرای ۲۰۲۱ در آمریکا بمانیم.

در ژاپن، تویوتا میرای در نسخه‌های G، پکیج A، G با پکیج اداری، Z و Z با پکیج اداری عرضه می‌شود که گران‌ترین آن‌ها ۷۷ هزار دلار قیمت دارد. این سدان پیل سوختی که در کارخانه موتوماچی در ژاپن تولید می‌شود، در هشت رنگ بدنه برای بازار محلی قابل سفارش است.

تویوتا میرای

تویوتا میرای جدید شباهت‌های کمی با نسل قبلی خودش دارد، اما مهم‌ترین آن‌ها پیشرانه مشابه است. این مدل هم روی پلتفرم TNGA - L ساخته شده و دارای یک واحد پیل سوختی است که قدرت موتور الکتریکی با حداکثر خروجی ۱۸۰ اسب بخار را تامین می‌کند.

مخازن هیدروژن، همراه با یک محرک ثانویه (یک باتری لیتیومی که انرژی بازیافتی را ذخیره می‌کند)، حداکثر محدوده مسافتی ۷۵۰ تا ۸۵۰ کیلومتر را در اختیار خودرو قرار می‌دهند.

در کنار فضای داخلی مدرن، میرای مجهز به آخرین امکانات ایمنی و کمک‌راننده است. پکیج حس ایمنی تویوتا شامل امکانات جدیدی از جلمه جلوگیری از برخورد در تقاطع، کروز کنترل راداری، سیستم کمک‌راننده پیشرفته تویوتا تیم‌میت و موارد دیگر است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد