موضوعات داغ

سنت شکنی مکس در آخرین تعیین خط فصل، همیلتون مغلوب بوتاس و ورشتپن

عکس مطلب اول

در تعیین خط آخرین گرندپری فصل در ابوظبی، مکس ورشتپن بالاخره توانست مرسدس‌ها را مغلوب کند و رده اول استارت را از آن خود نماید، والتری بوتاس هم توانست با پیشی بر لوئیس همیلتون هم تیمی‌اش رده دوم خط استارت مسابقه فردا را داشته باشد.

دور تعیین خط گرندپری ابوظبی راس ساعت 16:30 به وقت تهران آغاز شد و تیمها و رانندگان تمام توان خود را بکار بستند تا بهترین عملکردشان را برای کسب بهترین مکان برای استارت مسابقه بدست آورند.

در راوند اول تعیین خط، همیلتون با زمان 1:35:528 رده اول، بوتاس دوم و لکلرک سوم شدند. مکس ورشتپن بعد از دور اول در راوند اول، در زمان گیری دور دوم شرکت نکرد و به همان جایگاه چهاردهم بسنده کرد. با همان زمان نیز او به مرحله بعدی صعود کرده بود.

اما کیمی رایکونن، کوین مگنوسن، جورج راسل که تنها 0.907 ثانیه کندتر از رده 15 بود، فیتیپالدی جوان و نیکولاس لطیفی، 5 راننده خط آخر را تشکیل دادند و از راه یابی به دور بعدی باز ماندند. لطیفی به دلیل چرخش در پیچ آخر قبل از خط پایان زمان زیادی از دست داد.

راوند دوم در دور اول باز هم هنرنمایی همیلتون بود که زمان 1:35:466 را ثبت کرد و بوتاس و نوریس دوم و سوم بودند در این دور اوکون چهاردهم ایستاد و هم تیمی‌اش به دلیل عبور از محدوده مسیر، زمانش ثبت نشد، دیگر کسانی که زمانشان ثبت نشد، آلکس آلبون و آنتونیو جیوویناتزی بودند و سرجیو پرز، برنده گرندپری قبلی به دلیل مشکل فنی در خودرو زمانی ثبت نکرد.

در دور دوم راوند دوم سرجیو پرز سریعتر از همه به پیست آمد اما قبل از ثبت زمان دوباره به پیت برگشت و زمانی ثبت نکرد تا مسابقه فردا را از رده 15 آغاز کند. آنتونیو جیوویناتزی رده 14، سباستین فتل 13، دنیل ریکاردو 12، و استبان اوکون 11هم شدند تا استبان اوکون و سرجیو پرز دو ناکام روی سکو رفته مسابقه پیشین در این گرندپری باشند. استرول به مرحله بعد صعود کرد. البته جای تعجب ندارد که چارلز لکلرک هم به ممرحله بعدی رفت.

اما تمام هیجان در این مرحله یعنی راوند سوم تعیین خط خلاصه شد. لوئیس همیلتون در مقابل هم تیمی خود در دور اول موفق نبود و با اختلاف 0.135 ثانیه در رده سوم قرار گرفت. مکس ورشتپن با 0.104 ثانیه اختلاف دوم شد و زنگ خطر برای مرسدس به صدا در آمد اگرچه بوتاس با زمان 1:35:415 زمان خوبی را کسب کرد.

لوئیس همیلتون با شگردی متفاوت به پیست برگشت و از پیچهای 11 و 12 و 13 شروع به گرم کردن لاستیکها و ترمزهایش کرد، با یک سرعت مناسب دور نهایی را آغاز کرد سکتور اول و دوم بسیار سریع بود و هر دو بنفش شد و در سکتور سوم تنها جایی بود که کمی اشتباه داشت و از پیست کمی بیرون رفت. در نهایت زمان 1:35:332 کسب کرد که بوتاس ثانیه‌ای بعد با یک سکتور سوم عالی زمان 1:35:271 را بدست آورد اما مکس ورشتپن که بر خلاف راوند اول که بسیار بد بود، سنت شکنی کرد و زمان بی نظیر 1:35:246 را به نام خود نوشت و تنها با 0.025 ثانیه اختلاف نسبت به بوتاس رده اول خط استارت مسابقه آخر این فصل را کسب کرد. رده‌بندی سایر رانندگان در خط شروع گرندپری ابوظبی 2020 به شرح زیر است:

نتایج تعیین خط فرمول یک ابوظبی

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد