موضوعات داغ

اثر منفی ویروس کرونا بر کیفیت رانندگی لوئیس همیلتون

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

در اولین مسابقه پس از رهایی لوئیس همیلتون از ویروس کرونا، قهرمان بریتانیایی تیم مرسدس تنها توانست به رده سوم برسد. در همین رابطه لوئیس گفته است که هنوز بصورت ۱۰۰٪ توان خود را باز نیافته است.

پس از مثبت شدن تست کرونا لوئیس همیلتون در پایان مسابقه فرمول یک بحرین، لوئیس به قرنطینه رفته و گرندپری دوم بحرین، موسوم به سخیر را از دست داد، اما وی توانست بعد از دو هفته خود را به مسابقه نهایی فصل۲۰۲۰ فرمولا وان برساند.

در طی این فصل، همیلتون توانست در تعداد قهرمانی با رکورد شوماخر بزرگ برابر کند و ۷مقام قهرمانی جهان را در کارنامه خود داشته باشد. با این وجود بازگشت همیلتون به خودرو مرسدس بعد از بیماری کرونا برای او ساده نبوده است. همیلتون گفته است که در خودرو احساس ۱۰۰٪ آمادگی نداشته است.

امروز شاهد یک تعیین خط جذاب بودیم که در پایان سه نفر برتر تنها با هم اختلاف ۰.۰۸۶ ثانیه ای داشتند. در حالیکه عادت کرده بودیم همیلتون را در رده اول تعیین خط ببینیم، امروز نتوانست از سد بوتاس و ورشتپن عبور کند و به رده سوم بسنده کرد.

لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن
همیلتون پس از پایان تعیین خط امروز گفت:

من از همان اول در استرالیا گفتم که این ویروس چقدر جدی است. اکنون میتوانم درد کسانیکه از این ویروس رنج می برند را بفهمم و با کسانیکه عزیزانشان را از دست داده اند همدردی کنم.

این یک ویروس تند و زننده است، من هنوز ۱۰۰٪ نیستم. هنوز در ریه خودم احساس مشکل دارم، با این وجود حتی اگر یک دست هم نداشتم باز هم پشت فرمان می نشستم، این کاری است که رانندگان مسابقه انجام می دهند.

لوئیس همچنین گفته است که دیروز و امروز سختترین روزهای رانندگی او در طول امسال بوده است.

من هرچه در توان داشتم، گذاشتم.اما دور نهایی من به حد کافی خوب نبود و خود من هم در شرایط ایده آل نبودم. فکر می کنم با ماشین کلنجار می رفتم اما خوب است که فاصله ها انقدر نزدیک هستند. برای فردا کارهای زیادی باید انجام شود و هنوز فرصت داریم.

در مرحله اول زمانگیری در پیچ آخر، همیلتون بر روی کرب های بیرونی پیچ رفت که باعث حذف شدن زمان او شد، اما از طرف دیگری باعث آسیب به کف خودرو مرسدس نیز گشت. با این وجود همیلتون گفته است که آسیب به حدی نبود که بخواهم سوم شدنم را گردن آن بیاندازم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد