موضوعات داغ

ترخیص کامیون های وارداتی دست دوم از گمرک شروع شد + بخشنامه

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

با درخواست وزیر راه و شهرسازی از رئیس جمهور به منظور ترخیص کامیون های دست دوم وارداتی اروپایی، کره ای و ژاپنی زیر 3 سال ساخت مانده در گمرک، رئیس جمهور بلافاصله با این درخواست موافقت کرد و به وزیر صمت دستور داد تا ترخیص آنان آغاز شود.

به گزارش خودروبانک و به نقل از مهر، پس از موافقت وزارت صمت با واردات کامیون های دست دوم وارداتی که در سامانه جامع تجارت ثبت سفارش شده بودند، گمرک و سازمان راهداری توافق کردند که به ازای ارائه گواهی اسقاط یک دستگاه کامیون فرسوده یک دستگاه کامیون دست دوم زیر 3 سال ساخت از گمرک ترخیص شود.

به عقیده کارشناسان بازار خودرو با واردات خودروهای دست دوم وارداتی زیر 3 سال ساخت، مشکل کمبود کامیون نوساز و شبه نوساز تا حدودی برطرف می شود. همچنین مصرف سوخت کاهش می یابد و قیمت خودروهای فرسوده موجود در بازار که به دلیل کمبود کامیون به صورت نجومی افزایش پیدا کرده نیز به شدت کاهشی خواهد شد.

چندی پیش نیز صدرالله بمانا، مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در امور نوسازی ناوگان عمومی حمل و نقل از موافقت رئیس جمهور با درخواست وزیر راه و شهرسازی برای ترخیص 2 هزار دستگاه کامیون مانده در گمرک خبر داده بود.

بخشنامه ترخیص کامیون های دست دوم از گمرک

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/9/23
بما هم یکی بدید یا میدید دوباره به اقازادها