موضوعات داغ

بسته شدن پرونده فرمول یک۲۰۲۰ با پیروزی مکس ورشتپن

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

مکس ورشتپن توانست پیروز مسابقه فرمول یک ابوظبی باشد تا با انرژی بالایی به تعطیلات زمستانی فرمول یک برود، اما از یاد نبریم مکس شانس این را داشت که جوانترین عنوان دار گرند اسلم تاریخ فرمول یک شود.

برای کسب عنوان گرند اسلم راننده به چند شرط نیاز دارد، شروع مسابقه از جایگاه نخست، اول بودن در تمام دورهای مسابقه، پیروزی در مسابقه و ثبت سریعترین زمان یک دور پیست.

مکس توانسته بود تا ثانیه ها پس از عبور از خط پایان گرندپری ابوظبی، با سن ۲۳ سال ۷۴ روز جوانترین عنوان دار گرند اسلم تاریخ باشد اما، دنیل ریکاردو هم تیمی سابق مکس ورشتپن در آخرین دور مسابقه نه تنها توانست یک رده بالاتر بیاید و پیر گسلی را در پیچ های پایانی مسابقه پشت سر بگذارد، بلکه توانست سریعترین زمان پیست را نیز به نام خود ثبت کند تا در عین شایستگی مکس او را از رسیدن به این عنوان باز دارد.

پیشتر و در زمانیکه این دو راننده با هم در تیم ردبول رقابت داشتند، دنیل توانسته بود در مسابقه مکزیک ۲۰۱۸ شانس مکس را برای کسب عنوان جوانترین دارنده پول پوزیشن یا به اصطلاح polesitters از او بگیرد.

خرابی خودرو سرجیو پرز
در جریان کلی مسابقه تنها تغییری که در روند آن ایجاد شد خرابی دوباره خودرو سرجیو پرز از تیم ریسینگ پوینت بود تا این راننده مکزیکی تیم خود را با خاطره خوبی ترک نکند. مسابقه امروز آخرین مسابقه سرجیو برای تیم ریسینگ پوینت بود و با شرایط فعلی سرجیو برای فصل بعد در فرمول یک نخواهد بود.

در سه مسابقه پایانی فصل، چکو دوبار از مسابقه خارج شده است و هر دوبار خرابی موتور مرسدس علت آن بوده است. موردی که برای قابلیت اطمینان پاور پونیت مرسدس خیلی گران تمام خواهد شد. بر اساس گفته های مکانیک تیم ریسینگ پوینت، در دورهای پایانی گرندپری سخیر نیز احتمال سوختگی پاور یونیت پرز وجود داشته است اما شانس با او یاری کرد تا پیروزی مسابقه را کسب کند. سرجیو برای این مسابقه موتور کاملا جدیدی در اختیار داشت و همین مسئله خرابی دوباره پاور یونیت را برای راننده مکزیکی غیر قابل تحمل کرده بود.

امروز به غیر از سرجیو پرز، برای رانندگان دیگری نیز آخرین مسابقه آنها با تیم فعلی اشان بود.

سباستین فتل، دنیل ریکیاردو، کارلوس ساینز و کوین مگنوسن رانندگانی بودند که در فصل بعد دیگر با تیم های فعلی خود به مسابقات باز نخواهند گشت.

سباستین مسابقه را در رده ۱۴ام وپشت سر هم تیمی خودش چارلز لکلرک به پایان رساند تا امیدوار باشد در فصل ۲۰۲۱ رقابت های فرمول یک در تیم استون مارتین نتایج بهتری کسب کند.

دنیل ریکاردو با یک مسابقه عالی به رده ۷ام برساند و امیدوار به خودرو مکلارن در فصل آینده باشد.

کارلوس ساینز نیز در پایان رده ۶ام را در اختیار داشت و برای فصل آینده هم تیمی چارلز لکلرک خواهد شد که مسابقه را در رده ۱۳ام به پایان رسانده است.

کوین مگنوسن نیز به دوران حرفه ای خود رد فرمول یک فعلا پایان داده است و از تیم هاس خداحافظی کرد.

در پایان جدول امتیازات رانندگان و تیم ها را مشاهده می کنید.

جدول رده بندی رانندگان در مسابقه فرمول یک ابوظبی

جدول رده بندی رانندگان در مسابقه فرمول یک ابوظبی

جدول امتیازات قهرمانی رانندگان

دول امتیازات قهرمانی رانندگان

جدول امتیازات قهرمانی تیمی

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد