موضوعات داغ

عملکرد افتضاح فورد +Ka در تست تصادف لاتین انکپ + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

یک خودروی دیگر به باشگاه خودروهای با ایمنی صفر ستاره پیوست، و این بار نوبت مدلی مخصوص بازار آمریکای ‌لاتین است - سدان کوچک فورد +Ka که همتای چهار درب مدلی است که در اروپا فروخته می‌شود.

این نمره توسط برنامه ارزیابی خودروهای جدید آمریکای لاتین به این سدان داده شد، که با اینکه به صورت استاندارد دو ایربگ دارد، نمره افتضاح صفر را در این تست کسب کرد. فورد +Ka در زمینه محافظت از بزرگسالان در برابر برخورد از جلو مخصوصا در ناحیه سینه، سر و ناحیه گردن نمره خوب و مناسب دریافت کرد. با این حال، این مدل در زمینه حفاظت از زانو نمره خوبی کسب نکرد.

بدترین عملکرد +Ka در زمینه ارزیابی برخورد از بغل بود. در حالی که حفاظت از سر، شکم، و لگن در حد استانداردهای قابل ‌قبول بود، اما برنامه ارزیابی خودروهای جدید آمریکای لاتین به عملکرد این مدل در زمینه حفاظت از قفسه‌ سینه نمره خیلی ضعیف را داده است. این مدل در برخورد عقب ناگهانی نیز نمره بدی کسب کرد. ارزیابی برخورد از بغل اصلا انجام نشد چون این خودرو به صورت استاندارد دارای امکانات محافظت از سر در صورت برخورد از بغل نیست.

فورد +Ka

+Ka در زمینه حفاظت از کودک نیز ناامید کننده ظاهر شد و نمره ۴.۵۷ از ۴۹ را دریافت کرد. گزارش برنامه ارزیابی خودروهای جدید آمریکای لاتین در مورد حفاظت از عابران می‌گوید: این خودرو مقررات سازمان ملل در زمینه حفاظت از عابران را برآورده نمی‌کند.

فورد +Ka با این نمره صفر به کیا پیکانتو، گریت وال استریت استید ۵ و ماروتی سوزوکی S-پرسو می‌پیوندد. نمره صفر این مدل یک موضوع نگران‌کننده است، با توجه به اینکه این خودروی ارزان‌قیمت با تعداد زیاد به فروش می‌رسد، یعنی افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند.

خودروسازان باید این نمرات را به عنوان تلنگری برای بهبود و به‌روزرسانی خودروهای خود در نظر بگیرند. جان مردم زیادی در معرض خطر است، و نمی‌توان روی جان افراد قیمت گذاشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد