موضوعات داغ

آزادسازی قیمت برخی خودروهای داخلی از 2 هفته دیگر، جولان خودروسازان داخلی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

بعد از مجوزهای متعددی که هر 3 ماه یکبار به خودروسازان برای افزایش قیمت محصولاتشان داده شد، طی روزهای اخیر طب آزادسازی قیمت برخی خودروهای داخلی افزایش یافته و این موضوع در دستور کار شورای رقابت قرار گرفته تا قیمت برخی خودروهای داخلی را آزاد کند.

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت در صحبت های اخیر خود اعلام کرد که برخی خودروها در بازار رقیب داشته و رقابت آنان با یکدیگر می تواند تعیین کننده قیمت در بازار باشد و شورای رقابت هرگاه احساس کند که یک خودرو در بازار رقیب دارد، آن را از دستور کار خود برای قیمت گذاری خارج کرده و اجازه خواهد داد تا رقابت آن با خودروهای دیگر تعیین کننده قیمت آنان باشد.

از این رو، گفته می شود که آزادسازی قیمت برخی خودروهای داخلی در دستور کار قرار گرفته و تا 2 هفته دیگر حداقل 10 خودرو از شمول قیمت گذاری شورای رقابت خارج خواهند شد. رئیس شورای رقابت اعلام کرد که نتیجه بررسی های آنان در جلسه 2 هفته آینده و بعد از تبادل نظر اعلام خواهد شد.

باتوجه به گفته برخی ها، احتمالا برخی خودروهای داخلی همچون دنا پلاس توربوشارژر، سایپا شاهین، رانا، کوییک، ساینا، پژو 207 پانوراما، محصولات چانگان، آریا، هایما، رانا و پروژه K132 ایران خودرو مشمول آزادسازی قیمت خواهند شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد