موضوعات داغ

علت کند بودن مرسدس در ابوظبی مشخص شد

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

مدیر مرسدس، توتو ولف اعلام کرده است که در جریان گرندپری ابوظبی برای پایین آوردن خطر خرابی موتور، توان آنرا پایین تر آورده بودند تا از به پایان رساندن مسابقه اطمینان داشته باشند.

در ۱۶ مسابقه قبلی تنها موتور مرسدس بود که توان کسب پول پوزیشن را داشت، از این ۱۶پول پوزیشن، ۱۱ مسابقه سهم همیلتون، ۴ مسابقه برای بوتاس و ۱مسابقه برای لنس استرول از تیم ریسینگ پوینت است که از پاور یونیت مرسدس استفاده می کند.

نوار این موفقیت ها در پیست یاس مارینا قطع شد تا اینبار مکس ورشتپن در جایگاه نخست خط استارت قرار بگیرد. مکس با اختلاف تنها ۰.۰۲۵ثانیه توانست بوتاس را به رده دوم برساند.

پس از مسابقه توتو ولف تأیید کرد که به دلیل ترس از خرابی قطعه MGU-K، مجبور شده اند تا کمی از توان موتور را کاهش دهند.

در جریان مسابقه بحرین موتور مرسدس خودرو سرجیو پرز در زمانیکه سرجیو شانس کسب سکو را داشت شعله ور شد. در تمرین روز جمعه مسابقه فرمول یک ابوظبی نیز خودرو جورج راسل از تیم ویلیامز نیز به علت نقص در سیستم MGU-K دچار خرابی شد. ویلیامز نیز از موتور مرسدس استفاده می کند.

به همین دلیل مرسدس مجبور شده است برای دیدن خط پایان مسابقه اوظبی تصمیم خود را بگیرد. توتو ولف گفت:

ما تصمیم گرفتیم تا توان خروجی تمام موتور های مرسدس را کاهش دهیم.

ما مشکل غیر منتظره ای داریم، خرابی MGU-K آنهم در قبل از رسیدن به کیلومتر کارکرد اسمی آن. هنوز دقیقا علت آنرا متوجه نشده ایم.

قبل از شروع مسابقه پایانی فصل انتظار این می رفت تا خودرو استرول دچار مشکل شود، نه به خاطر مشکل قطعه MGU-K بلکه به خاطر رسیدن به کیلومتر کارکرد اسمی کلی موتور، اما در کمال ناباوری خودرو سرجیو پرز دوبارهدچار مشکل شد. استرول در این باره گفت:

در جریان فصل هیچ مشکلی بابت رسیدن به هدف کارکرد موتور نداشتیم و از این نظر مشکلی پیدا نکردیم.

سرجیو پرز یک بار پس از پیست موجلو موتور جدید دریافت کرد که علت آن فشار بیش از حد به موتور بود.

این موتور در مسابقه بحرین سوخت و برشته شد، بنابراین موتور جدیدی در اختیار او قرار گرفت که این کی خیلی خیلی زود دچار مشکل شد.

از آنجاییکه به علت مشکلات مربوط به COVIDE-19 روند کلی فصل با شکل مواجه شده است باید تا پایان سال مشکل موتور را پیدا کنیم.

چند مسابقه بود که مطمئن نبودیم موتور را باید تعویض کنیم یا خیر، همچنین در تلاش بودیم تا موتور را به پایان فصل برسانیم.

اما مسابقه ابوظبی یک مسابقه طولانی است و اتفاقات زیادی می توانست رخ دهد.

ما در رقابت سختی با مکلارن قرار داشتیم و برای همین تصمیم گرفتیم تا از نظر مرسدس پیروی کنیم تا توان را کاهش دهیم.

استرول معتقد است کاهش توان خروجی موتور باعث شده است تا آنها در هر دور مسابقه ابوظبی نزدیک به ۰.۱ ثانیه زمان از دست دهند که در رقابت با مکلارن و رنو مورد کم اهمیتی نبوده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد