موضوعات داغ

یک راننده تاکسی در امارات، چند برابر راننده تاکسی در ایران درآمد دارد؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

تا پیش از شیوع ویروس کرونا، شرایط برای تاکسیرانان بهتر بود و می توانستند بر روی حقوق ماهیانه حدود 2 میلیون و 700 هزار تومانی خود حساب باز کنند که خب در این بین هزینه استهلاک ماشین، هزینه سوخت و تعویض قطعات مصرفی را هم باید در نظر گرفت، ولی با این حال مقایسه درآمد تاکسیرانان کشور با درآمد تاکسیرانان دیگر کشورهای همسایه قابل قیاس نبوده و حتی می توان اختلاف 17 برابری را برای میزان درآمد آنان شاهد بود.

به گزارش خودروبانک و به نقل از تجارت نیوز، میانگین درآمد رانندگان تاکسی در ایران حدود 2 میلیون و 700 هزار تومان گزارش شده است که با شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت های مختلف، باعث شده تا کسب و کار آنان هم تحت تاثیر شدید قرار گرفته و شرایط معیشت آنان سخت تر از گذشته شود.

با این حال جالب است بدانید که میزان حقوق پایه در کشور امارات باتوجه به نرخ فعلی ارز در کشور، چیزی حدود ۲۱ میلیون تومان است که برای رانندگان تاکسی این کشور بیشتر از 2 برابر، یعنی چیزی حدود 48 میلیون تومان به صورت ماهیانه خواهد رسید و این یعنی درآمد 17 برابری رانندگان تاکسی در مقایسه با رانندگان ایرانی!.

نه تنها در کشور امارات، بلکه حتی در کشور عراق هم وضعیت رانندگان تاکسی از رانندگان ایرانی بهتر است. در این کشور حقوق پایه باتوجه به نرخ ارز حدود 5 میلیون تومان ایران می شود و رانندگان تاکسی در این کشور می توانند به صورت ماهیانه حتی به درآمد 15 میلیون تومانی هم برسند، درحالی که رانندگی ایرانی میانگین درآمدی حدود 2 میلیون و 700 هزار تومانی خواهند داشت.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/9/26
یک مسیر دربست بیست دقیقه ای را سی هزار تومن می گیرند . اونوقت شما چطور حساب کرده اید ؟!!!! ماشین حسابتان خراب است و یا ....
1399/9/27
لطفا یک گزارش از حقوق کارمندان، معلمان، نیروهای نظامی و انتظامی، پرستاران و .... هم تهیه کنید شاید مسولین خجالت بکشند.